کد خبر : 15735
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۱۵

فعالیت ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور

فعالیت ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس آمار سامانه سازمان، بیش از ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی فعالیت می کنند اما مطمئنیم که در حالت عمومی بیشتر از ۲ میلیون نفر در کشور در این حوزه فعال هستند.     به گزارش

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس آمار سامانه سازمان، بیش از ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی فعالیت می کنند اما مطمئنیم که در حالت عمومی بیشتر از ۲ میلیون نفر در کشور در این حوزه فعال هستند.

 

 

به گزارش آوای سهند،  پویا محمودیان شامگاه امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز، اظهار کرد: یکی از مزیت های نمایشگاه تبریز این است که دو موضوع مهم گردشگری و صنایع دستی به موازات هم مورد توجه قرار گرفته است و هم افزایی خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی افزود: ثابت شده است که هم افزایی صنایع دستی و گردشگری می تواند باعث توسعه پایدار شده و در رشد اقتصادی کشور و استان ها تاثیرگذار باشد.

محمودیان تاکید کرد: یکی از اهداف این نوع از نمایشگاه ها آگاه سازی عموم مردم برای حمایت از صنایع دستی است و می توانیم از این ظرفیت برای رسیدن به شعار سال مبنی بر رونق تولید قدم های بزرگتری برداریم.

وی اظهار کرد: نمایشگاه ها مهم ترین ابزاری هستند که به کمک آن ها می توانیم تولیدات ایرانی را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: کشور ما دارای بیش از ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی است که بیشتر این موارد شاخص و ممتاز هستند.

محمودیان تصریح کرد: بر اساس آمار سامانه سازمان، بیش از ۴۴۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت می کنند اما مطمئنیم که در حالت عمومی بیشتر از ۲ میلیون نفر در کشور در این حوزه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی گنج بی بدیل اقتصادی کشور است، عنوان کرد: حوزه صنایع دستی به خصوص در بخش هایی چون اشتغال، جوانان و بانوان اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

محمودیان در ادامه گفت: صنایع دستی را می توان ایرانی ترین کالای تولید داخل نامید و در صورت حمایت های بیشتر می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی تجاری سازی صنایع دستی را اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی، حمایت و بردن این نوع از کالاها به محیط زندگی و کار عموم مردم از جمله اقداماتی است که به دنبال انجام آن هستیم.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز تا ۱۵ تیر ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقمندان و عموم مردم خواهد بود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =