کد خبر : 5019
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۲۹

فضای رسانه ای بسته موجب گسترش فساد در کشور می شود / در استان ما نقطه سياه دیدن بيشتر از نقطه سفيد ديدن است

فضای رسانه ای بسته موجب گسترش فساد در کشور می شود / در استان ما نقطه سياه دیدن بيشتر از نقطه سفيد ديدن است

پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز گفت: در كشورهايی که فساد اداری كمتر است؛ رسانه های آزاد و منتقد وجود دارد اما در هر جامعه ای که فضای رسانه ای بسته باشد؛ فسادهای مختلف شكل می گيرد.   به گزارش نگاه محمدصادق پورمهدی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز

پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز گفت: در كشورهايی که فساد اداری كمتر است؛ رسانه های آزاد و منتقد وجود دارد اما در هر جامعه ای که فضای رسانه ای بسته باشد؛ فسادهای مختلف شكل می گيرد.

 فضای رسانه ای بسته موجب گسترش فساد در کشور می شود / خبرنگاران با كنار گذاشتن منافع حزبی به انتشار اخبار مبادرت ورزند / در استان ما نقطه سياه دیدن بيشتر از نقطه سفيد ديدن است
 

به گزارش نگاه محمدصادق پورمهدی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز با اظهار به اینکه در استان ما فضا برای فعاليت های رسانه ای و هنری بسيار خوب است؛ گفت: نقشه راهی كه می توانيم برای آينده ترسيم كنيم؛ به دست شما خبرنگاران شكل می گيرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: راه بسيار طويل است چرا كه كار فرهنگی زمان بر است و نبايد در اين راه نا اميد شد.

وی با بیان اینکه انفجار اطلاعات در دنيا شكل گرفته؛ تصریح کرد: این انفجار اطلاعات  باعث شده  هر خبری که منتشر می شود در آن واحد در همه جای دنيا گسترده شود.

وی با تاکید بر اینکه بايد از فضای رسانه ای در راه توسعه كشور استفاده شود؛ اذعان داشت: در كشورهايی که فساد اداری كمتر است؛ رسانه های آزاد و منتقد وجود دارد اما در هر جامعه ای که فضای رسانه ای بسته باشد؛ فسادهای مختلف شكل می گيرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همه ادارات و مسئولان وظيفه دارند به خبرنگاران جوابگو باشند؛ كنترل های نظارتی بيش از آنكه در اداره باشد اگر در رسانه ها باشد؛ آن جامعه سالم تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه زبان گويا و چشم بينای جامعه است؛ گفت: در اين دولت سعی كرده ايم اتاق حصاری ايجاد نكنيم و نگفته ايم كسی نبايد انتقاد كند و سعی كرده ايم خود را در منظر انتقادات سازنده قرار دهيم.

پورمهدی ضمن اشاره به ویژگی های خبرنگاری، افزود: خبرنگاران  بايد استقلال و روحيه همكاری و تعامل داشته باشند  و با كنار گذاشتن منافع حزبی به انتشار اخبار مبادرت ورزند.

وی اظهار داشت: روزنامه سراسری آنچنانی برای مطرح شدن در كشور نداريم و  همه جدا و فردی كار كرده اند اما آماده هستيم که كمك های لازم را در این جهت بكنيم.

پورمهدی تصریح کرد: بين نقد و تخريب فاصله خيلی كمی است و وقتی مطلب و نقدی مي نويسيم نبايد جوری باشد كه باعث دلسردی برخی افراد شود.

وی با بیان این مطلب که با كمال تاسف در استان ما نقطه سياه دیدن بيشتر از نقطه سفيد ديدن است؛ افزود: برای كمک به توسعه استان بايد نقاط قوت را بيشتر ذكر كنيم و رسانه ها در تجهيز موزه و افزايش كيفيت آن و کمک در بحث تبریز ٢٠١٨ تلاش کنند.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − سه =