کد خبر : 11091
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۰۷

فشارهای اقتصادی نشاط اجتماعی را از بین می برد

فشارهای اقتصادی نشاط اجتماعی را از بین می برد

ساعی گفت: دلیل دیگر کم بود نشاط اجتماعی همین فشارهای اقتصادی ناشی از شکاف های طبقاتی است که در این مورد نیز والدین مستاصل می شوند و به فرزندان نیز منتقل می شود.      به گزارش آوای سهند ، زهرا ساعی در خصوص وضعیت نشاط اجتماعی و امید به زندگی درجامعه ایران، گفت: حتماً وضعیت اقتصادی در

ساعی گفت: دلیل دیگر کم بود نشاط اجتماعی همین فشارهای اقتصادی ناشی از شکاف های طبقاتی است که در این مورد نیز والدین مستاصل می شوند و به فرزندان نیز منتقل می شود.

 فشارهای اقتصادی  نشاط اجتماعی را از بین می برد
    

به گزارش آوای سهند ، زهرا ساعی در خصوص وضعیت نشاط اجتماعی و امید به زندگی درجامعه ایران، گفت: حتماً وضعیت اقتصادی در بالا یا پایین رفتن نشاط اجتماعی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. اما میزان این تاثیر گذاری به نحوه صحبت ها و موضع گیری های مسئولان بستگی دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حسی که مسئولان قوای مختلف نسبت به اوضاع کشور منتقل می کنند خیلی مهم است. مردم در خیلی اوقات به صحبت های مسئولان توجه دارند اگر این صحبت همراه با امید و به دور از یاس باشد، جامعه کمتر ملتهب می شود.

وی ابراز داشت: البته نه این که ما بخواهیم اطلاعات نادرست یا امید کاذب به مردم بدهیم. این موضوعی که عرض می کنم با این مقوله متفاوت است. مسائل باید طرح شود و مردم هم باید مشکلات را بدانند اما چگونگی طرح این مسائل بسیار مهم است. سیاه نمایی بیش از اندازه به همان میزان مضر است که خوشبینی کاذب، باید حد تعادل رعایت شود.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: متاسفانه امروز در تریبون مجلس و تریبون های دیگر این تعادل در بیان مشکلات رعایت نمی شود و همین موضوع باعث می شود یاس و ناامیدی به خانواده ها منتقل شود و به کودکانان و نوجوانان نیز سرایت کند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر کم بود نشاط اجتماعی همین فشارهای اقتصادی ناشی از شکاف های طبقاتی است که در این مورد نیز والدین مستاصل می شوند و به فرزندان نیز منتقل می شود.

ساعی با اشاره به این که امروز ما متاسفانه در زمینه نشاط اجتماعی بین کشورهای جهان جایگاه مناسبی نداریم، گفت: این موضوع نیازمند توجه است چرا که ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به این مقوله برمیگردد.البته باز در روستاها و شهرستان ها اوضاع مناسب تر است اما در کلان شهرها وضعیت نشاط اجتماعی خوب نیست.

نماینده مردم تبریز با بیان این که ما تعریف درستی از شادی نداریم، گفت: شادی چیزی نیست دیگران آن را به ما بدهند بلکه باید خود انسان ها شادی را برای خودشان خلق کنند.بنابراین یک بخشی از این مساله نیز به فرهنگ ما برمی گرددکه یاد نگرفته ایم انرژی های مثبت را تقویت و انرژی های منفی را دور کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به همین دلیل ما باید آموزش شاد زندگی کردن را در مهد کودک ها و مدارس شروع کنیم. مشکلات در همه جای دنیا هست هیچ کجا نیست که هیچ نوع مشکل اقتصادی و اجتماعی نداشته باشند منتها آن ها یادگرفته اند در بدترین شرایط روحیه داشته باشند اما ما کوچکترین مسائل را بزرگ و در جامعه ایجاد یاس می کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + هفده =