کد خبر : 18508
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

فرهنگی: بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است

فرهنگی: بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به بدعهدی‌ غربی‌ها در عمل به تعهداتشان درقبال توافق با ایران، گفت: به دلیل این بدعهدی‌‌ها بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است. به گزارش سهند به نقل از فارس، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به اجرای

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به بدعهدی‌ غربی‌ها در عمل به تعهداتشان درقبال توافق با ایران، گفت: به دلیل این بدعهدی‌‌ها بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است.

به گزارش سهند به نقل از فارس، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران، اظهار داشت: در برجام پیش‌بینی شده بود که هر کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نکرد، طرف دیگر به شرایط قبل از برجام برگردد و طبیعی است که از روزهای اول اجرای برجام که جمهوری اسلامی ایران حتی جلوتر از مصوبه قانونی به تعهدات خود عمل کرد و اما عملاً اتفاق مهمی از سوی طرف مقابل رخ نداد، ایران به شرایط قبلی بازگردد.

وی افزود: از همان روزها هم ایران می‌توانست به شرایط قبل از برجام برگردد اما ملاحظاتی که مسؤولین اجرایی داشتند باعث تأخیر در این کار شد و حالا مشخص شده طرف مقابل هیچ علاقه جدی به اجرای برجام ندارد.

فرهنگی گفت: طبیعتاً حق قانونی دولت و ملت ایران است که به شرایط قبل از برجام برگردد چرا که آنها عملاً هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند و در این صورت تکلیف جمهوری اسلامی هم روشن است و در زمان بندی‌ اعلام شده کار را پیش می‌برد و گام‌های بعدی کاهش تعهدات خود را برخواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه اولویت مهم در بحث هسته‌ای، تأمین نیازهای کشور است، اضافه کرد: ما در حوزه‌های مختلف به فناوری هسته‌ای نیازمند هستیم و همه اینها هم با اراده مسؤولان ذیربط در کشور به طور مرحله به مرحله در حال انجام است و پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − یک =