کد خبر : 17174
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۵۸

علاقمندی سرکنسول ترکیه در تبریز برای ایجاد رشته ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی

علاقمندی سرکنسول ترکیه در تبریز برای ایجاد رشته ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز ایجاد و راه اندازی رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را خواستار شد. به گزارش آوای سهند حسین کنگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه به نفع

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز ایجاد و راه اندازی رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را خواستار شد.

علاقمندی سرکنسول ترکیه در تبریز برای ایجاد رشته ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش آوای سهند حسین کنگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه به نفع مردم هر دو طرف است، افزود: با راه‌اندازی رشته ادبیات و زبان ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا، زمینه گسترش و آشنایی با فرهنگ هر دو کشور مهیا خواهد شد.

وی اظهار داشت: توسعه همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور ایران و ترکیه بسیار مفید خواهد بود و استادانی که وارد کشور ترکیه می‌شوند با هماهنگی کنسولگری می‌توانند به دانشگاه‌های ترکیه برای تحقیق و مطالعات نیز معرفی شوند.

‌کنگور ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بتواند پل ارتباطی کشور ترکیه با دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران باشد و بدون تردید با این اقدام برقراری روابط علمی از سوی استادان و مسئولان دانشگاهی میسر خواهد شد. 

وی اضافه کرد: بسیار مشتاقیم با مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته باشیم و همچنین دوره‌های کارگاهی توسط استادان دانشگاه های ترکیه در ایران برگزار کنیم و در برگزاری کنفرانس‌های ین‌المللی همکاری و مشارکت داشته باشیم.

عزیز جوانپور رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: از لحاظ علمی کشور ترکیه و ایران جزو کشورهای برتر منطقه هستند و در سال‌های اخیر ترکیه رشد علمی چشمگیری داشته و ایران نیز در بسیاری از رشته‌ها جزو رتبه‌های برتر کشورهای جهان است.

وی افزود: مذاکرات علمی بین دانشگاه‌های دو کشور ایران و ترکیه به رشد علمی منطقه کمک خواهد کرد و همکاری این دو کشور مسلمان موجب رشد و توسعه منطقه و بی‌ نیازی آن از سایر کشورها خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک پیکره قدرتمند علمی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از بزرگ‌ترین واحدهای این مجموعه عظیم است و ظرفیت‌های موجود این مجموعه علمی می‌تواند موجب هم‌افزایی کشور ایران و ترکیه شود.

جوانپور در پایان گفت: با ایجاد زمینه همکاری مشترک بین دانشگاه‌های ترکیه و دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و دانشجویان  میتوانند با فرهنگ و ادبیات یکدیگر آشنا شوند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + پنج =