کد خبر : 18195
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸

عزاداری‌‌ها، مسجد محور باشد/ هوشیاری مسئولان در قبال سناریوسازی جدید غرب

عزاداری‌‌ها، مسجد محور باشد/ هوشیاری مسئولان در قبال سناریوسازی جدید غرب

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: عزاداری ها باید مسجدمحور باشد. مساجد حق دریافت هزینه از هیئت ها را ندارند. به گزارش سهند، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بااشاره به جایگاه امربه معروف در اسلام اظهار داشت: امربه معروف شرایط خاص خود را دارد. از تذکر لسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: عزاداری ها باید مسجدمحور باشد. مساجد حق دریافت هزینه از هیئت ها را ندارند.

به گزارش سهند، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بااشاره به جایگاه امربه معروف در اسلام اظهار داشت: امربه معروف شرایط خاص خود را دارد. از تذکر لسانی تا تغییر در عمل از نتایج این فریضه الهی است.

وی گفت: امیرالمومنی همواره حسنین را به اجرای امربه معروف توصیه می کرد. مبنای قیام امام حسین(ع) هم اجرای امربه معروف بود. همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید در اجرای این فریضه کوشا باشند. خداوند کسانیکه در این راه به شهادت رسیده اند را قرین رحمت خود قرار دهد.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن  محرم، ماه عزای سیدالشهدا خاظر نشان کرد: روز یکشنبه اول ماه محرم است و از همه عاشقان التماس دعا دارم ولی باید چنئد نکته ای هم پیرامون آداب عزاداری عرض کنم. هیئات حسینی باعث زنده نگهداشته شدن تفکر اهل بیت میشوند ولی باید مواردی راهم در نظر بگیرند اول اینکه، باعث آزار و اذیت شهروندان نشوند، به خصوص شب ها موقع عزاداری رعایت حال افراد مریض در منازل را در نظر داشته باشند.

وی افزود: عزاداری ها باید مسجدمحور باشد. انجمن اسلامی و پایگاه مقاومت مسجد هم در این راستا باید همکاری های لازم را داشته باشند. مساجد حق دریافت هزینه از هیئت ها را ندارند.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه به اهمیت تقوای سیاسی پرداخت و یادآور شد: یکی از مصادیق تقوا، تقوای سیاسی است. کاندیدایی که قصد حضور در مجلس را دارد باید از خود حلم و بردباری نشان دهد. امام علی(ع) می‌فرماید: بردباری یکی از لازمه های ریاست است.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه پدافندی باور۳۷۳، ایران را جزء قطب های پدافندی منطقه عنوان کرد و گفت: با ساخت این سامانه سامانده های پدافندی از انحصار غرب و شرق درآمد و ایران نیز به جرقه کشورهایی پیوست که از سیستم های پدافندی مدرنی بهره میبرد. این سامانه توانایی ره گیری همزمان ۶۰ هدف را دارد. بدون اجازه سامانه یکپارچه پدافندی، هیچ هواپیمایی حق ورود به کشور را نخواهد داشت. در زمان دستگیری عبدالملک ریگی، نقش پدافند هوایی و سربازان گمنام امام زمان(عج) بی بدیل و انکار ناشدنی بود. نیروهای پدافندی کشور اعم از ارتشی و سپاهی در نزد ملت ایران عزیز هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفته دولت، بیان داشت: این هفته فرصتی بود تا دولتمردان به بررسی اقدامات خود بپردازند. دولت در سیاسی کردن مقوله مبارزه با فساد بپرهیزند. نگوییم چون فلان حاج آقا عضو جناح خاصی است با وی برخورد نشود. مسئولان دولتی برای شفافیت‌سازی باید از تمامی مکانیزم‌های موجود بهره ببرند. امیدوارمی دولت در مبارزه با فساد موفق تر عمل کند. توجه به اقتصاد و فرهنگ مهمترین خواسته رهبر انقلاب از مسئولان دولتی است. قطع وابستگی به نفت و جلوگیری از خام‌فروشی از مباحثی بود که در دیدار اخیر رهبر انقلاب با هیئت دولت مطرح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم در ادامه خطبه دوم به موضوع سیاسی روز پرداخت و گفت: سناریوی جدید آمریکا و فرانسه علیه ملت ایران موضوع مهم هفته جاری بود. اجلاس جی ۷ در کشور فرانسه برگزار شد و در ادامه فرانسه بسته پیشنهادی به جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد ولی هیچ یک از شروط و منافع ایران در این پیشنهاد لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: این روزها زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که در حاشیه برخی اجلاس ها موضوع مذاکره با آمریکا را دنبال کنیم رهبر انقلاب از قبل فرمودند: هیچ مذاکره‌ای رخ نخواهد داد. از مسئولان انتظار داریم دربرابر توطئه‌های جدید غرب هوشیار باشند و مانع نفوذ دشمن در کشور شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز به موضوعات فرهنگی روز هم گریزی زد و عنوان داشت: نمایشگاه آثار استاد بخت‌شکوهی از اقدامات ارزشمندی بود که انجام شد. اکران فیلم «پروازممنوع» که توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ساخته شده بود به معنای واقعی، یک کار فرهنگی خوب و پسندیده بود. باید از ظرفیت هنر سینما و تئاتر برای بهبود وضعیت فرهنگی کشور بهره گرفت. صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اخیرا در جشنواره تولیدات استانی موفق به دریافت جوایز مختلفی شده که به مسئولان این سازمان نیز تبریک عرض می کنم.

نماینده ولی‌فقیه در پایان به مسئله حجاب اشاره‌ای کرد و گفت: وضعیت حجاب در برخی ادارات استانی مناسب نیست و عده ای از مسئولان نیز از پرداختن به موضوع حجاب غفلت می‌ورزند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =