کد خبر : 16115
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۱۳

عراق به دنبال یک شریک تجاری بزرگ مطمئن است/ عراق سکوی خروج از تحریم برای صنعت ایران است

عراق به دنبال یک شریک تجاری بزرگ مطمئن است/ عراق سکوی خروج از تحریم برای صنعت ایران است

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: عراق دروازه ورود کالاهای تحریمی به ایران است و باید از این فرصت هرچه سریعتر و بهتر استفاده کرد. باید به سمت تجارت دوطرفه پیش برویم و تنبلی در این مسیر، گناهی نابخشودنی است. به گزارش آوای سهند، “یونس ژائله” بعداز ظهرامروز در نشست مشترک فعالان صنعتی و اقتصادی آذربایجان

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: عراق دروازه ورود کالاهای تحریمی به ایران است و باید از این فرصت هرچه سریعتر و بهتر استفاده کرد. باید به سمت تجارت دوطرفه پیش برویم و تنبلی در این مسیر، گناهی نابخشودنی است.

به گزارش آوای سهند، “یونس ژائله” بعداز ظهرامروز در نشست مشترک فعالان صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی با اعضای اتاق صنایع شهرهای عراق و اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار کرد: پیرو توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، فردا بازدیدی از مجموعه صنایع صنعتی آذربایجان شرقی و بعد از ظهر آن از نمایشگاهی که در نمایشگاه بین المللی تبریز ترتیب داده شده است نیز بازدید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رابطه ما با کشور عراق یک رابطه چندین ساله است، افزود: کشور عراق یکی از بزگترین شرکای اقتصادی ایران شناخته می شود چراکه بیشترین حجم تجارت خارجی استان با کشور عراق است. لذا توسعه روابط بازار کشور عراق و آذربایجان شرقی به نظر اتاق بازگانی تبریز، یکی از اولویت های تجاری محسوب می شود، در این راستا باید با ایجاد روابط مستحکم حجم تجارت را ارتقاء بدهیم.

ژائله تصریح کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و القاء تحریم های سنگین، کشور ایران را با تنش های صادراتی و وارداتی مواجه ساخته است. اما تجارت و توسعه روابط مستحکم با کشورهایی که می توان محصولات تولیدی را صادر کرد و مواد اولیه را به راحتی تهیه کرد، کمکی به کشور می شود تا از حالت بهت زدگی اقتصادی بیرون آید.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اذعان کرد: باتوجه به جم تجارتی که استان با کشور عراق دارد، بی تردید کشور عراق نیز به دنبال یک شریک تجاری بزرگ مطمئن است. بنابراین باید به سمت تجارت دوطرفه پیش برویم و تنبلی در این مسیر، گناهی نابخشودنی است.

ژائله تاکید کرد: باتوجه تغببراتی که در بازار عراق صورت گرفته است، لازم است بازار آذربایجان شرقی نیز تغییراتی داشته باشد و با قبول شرایط جدید، از آن به نحواحسن بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه کشور عراق سکوی خروج از تحریم برای صنعت ما محسوب می شود، اظهار کرد: عراق دروازه ورود کالاهای تحریمی به ایران است و باید از این فرصت هرچه سریعتر و بهتر استفاده کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی نیز درصدد فراهم نمودن بستری مناسب برای ارتباط تجاران و صنعتگران با تجاران کشور عراق است و برای توسعه این روابط حمایت های خود را دریغ نخواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان گفت: از کنسرسیون های صادراتی که در زمینه های مختلف برای صادرات به کشور عراق فعال هستند، برای شرکت در نمایشگاه بصره و ایجاد رابطه مستقیم با این بازارها دعوت می کنیم تا اقدامات جدی به عمل آورند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =