کد خبر : 20862
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۷:۲۱

طرح سرشماری حیات وحش آذربایجان شرقی آغاز شد

طرح سرشماری حیات وحش آذربایجان شرقی آغاز شد

 معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت : طرح سرشماری حیات وحش استان از امروز شنبه آغاز شد. به گزارش سهند ، داود غنی پور امروز شنبه به خبرنگاران گفت : در این طرح گونه های شاخص پستانداران استان مانند آهو، کل و بز و قوچ و میش ، خرس، گرگ، روباه، گربه وحشی، شغال

 معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت : طرح سرشماری حیات وحش استان از امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش سهند ، داود غنی پور امروز شنبه به خبرنگاران گفت : در این طرح گونه های شاخص پستانداران استان مانند آهو، کل و بز و قوچ و میش ، خرس، گرگ، روباه، گربه وحشی، شغال و خرگوش سرشماری می شوند.
به گفته وی طرح سرشماری زمستانی جمعیت حیات وحش استان با هدف بررسی وضعیت و روند تغییرات جمعیتی حیات وحش استان و ارزیابی کیفیت زیستگاه های استان انجام می شود.
وی ادامه داد : این طرح از امروز به مدت ۲۵ شبانه روزانجام می شود و در اجرای آن ۹۰ اکیپ عملیاتی شامل یک نفر کار‌شناس و دونفر محیط ‌بان مشارکت دارند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود : این طرح در مناطق مختلف تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مانند پارک ملی ارسباران، پارک ملی کنتال، مناطق حفاظت شده سهند ، کاغذکنان، پناهگاه حیات وحش کیامکی و مناطق شکار ممنوع سهند، چاراویماق و یکانات احرا می شود.
وی  روش این سرشماری را پیمایشی و با استفاده از دستگاه GPS در مسیرهای تثبیت شده عنوان کرد و گفت: آمار هر مسیر با آمار مسیر سال های قبل مقایسه شده و علل و عوامل تغییرات جمعیتی در هر مسیر مورد تحلیل قرار می‌گیرد.
غنی پور گفت : دست یابی به تحلیل های کمی و کیفی از تاره ترین وضعیت زیستگاه های استان اجرای این طرح را ضروری ساخته است .

وی ادامه داد : مقایسه میانگین جمعیت حیات وحش هدف در دوره‌ های بلند مدت و کوتاه مدت  ، کار‌شناسان محیط زیست را از چالش ها و ظرفیت های زیستگاه های حیات وحش آگاه می‌کند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + دو =