کد خبر : 18059
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۴۰

طرح بازآفرینی پایدار شهری در کشور به تبریز رسید

طرح بازآفرینی پایدار شهری در کشور به تبریز رسید

طرح بازآفرینی پایدار شهری در راستای حل مشکلات مسکن ، حاشیه نشینی و بافت فرسوده در سطح کشور به اجرا در آمده است، این طرح در تبریز نیز توسط شرکت های سرمایه گذاری در حوزه مسکن اجرایی خواهد شد.

طرح بازآفرینی پایدار شهری در راستای حل مشکلات مسکن ، حاشیه نشینی و بافت فرسوده در سطح کشور به اجرا در آمده است، این طرح در تبریز نیز توسط شرکت های سرمایه گذاری در حوزه مسکن اجرایی خواهد شد.

به گزارش سهند،جواد رحمتی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برآورده شدن نیازهای پایه ای زندگی از عمده ترین و مهمترین دغدغه های انسانی از گذشته تا به حال بوده است و یکی از ضروری ترین نیازهای انسانی داشتن مسکن است،گفت:نگاه ما نسبت به تغییر نیاز و نوع مسکن تغییر کرده است و این موضوع به عنوان یکی از نکات مهم در سال رونق تولید در کشور مطرح است .

وی افزود: موضوع بافت های حاشیه نشینی به یک مسئله مهم تبدیل  شده است، الان فرصت واکاوی مشکلات حاشیه نشینی نیست اما به هر حال باید به جد توجه نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه در ۵۰ سال گذشته مهاجرت و گستردگی در این حد پیش بینی نشده بود و این امر سبب شد حاشیه نشینی جز لاینفک شهر شود، اذعان داشت: منظقه حاشیه نشین را عمدتا ناهمگن با شهر شناسایی کردیم ، ای کاش مسکن مهر به فکر تامین بخشی از نیازهای مسکن این منطقه بود.

معاون هماهنگی امور استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح باز آفرینی پایدار شهری برای حل مشکلات حاشیه نشینی و تامین مسکن در سطح کشور آغاز شده است، اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۰۰ واحد سهم استان از این طرح می باشد و برای تحقق این پروژه وضعیت و مکان سنجی های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: در مناطقی مانند ارم ،اسد گلی، اندیشه، طالقانی  و کرکج زمین های دولتی شناسایی شد، بارگذاری اتفاق افتاد وبه  شرکت های توسعه گر در حوزه مسکن اطلاع رسانی شد.

رحمتی با اشاره به اینکه بلوک های ساختمانی شکل تکراری و تیپ های مشخص دارند، گفت: در طراحی های جدید بر اساس مسابقه ملی شکل گرفت و یاداور شهرک اکباتان در تهران است که کمبود نیازهای خدماتی را رفع می کند و مقرر شده است ساختمان های جدید با این طرح ساخته شوند.

در ادامه نشست،ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جمعیت بخش های حاشیه نشینی ۴۰۰ هزار نفر ، اعلام شده بود، گفت: به نظر می رسد توسعه این جمعیت متوقف شده است و حتی رو به کاهش است.

وی افزود:۲۳ هزار و هفصد واحد ساختمانی برای ارتقای بافت فرسوده به صورت تسهیلات و یک هزار و ۶۰۰ واحد برای خود مالکی در نظر گرفته  شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح های مسکن ، یک هزار و ۸۷۵ واحد از مسکن مهر تامین شده است، اذعان داشت: امیداوریم تا دهه فجر تمام واحدهای مورد نیاز تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸ هزار و ۲۵۹ واحد برای ۳۳ هزار نفر جمعیت تا سال ۱۴۰۰تامین خواهد شد، اظهار داشت: برای ۶ هزار و ۳۵۰ واحد سهمیه بافت های فرسوده ،۱۶ هزار واحد  در شهر جدید سهند،۵ هزار واحد برای شهرهای زیر صد هزار نفر ،۴۴۴ واحد در طالقانی، ۶۰۰ واحد در نگین اندیشه،۳۰۰ واحد در انتهای یوسف اباد و۴۰۰ واحد در کرکج، اسدگلی و طلایی و ارم توسط بنیاد مسکن برنامه ریزی شده است.

این گزارش می افزاید، “فرهاد یاسمی” از شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، با بیان اینکه این گروه در استانه سی سالگی با پویش فصل نو رفع نیاز تامین مسکن مقرر کرده است پروژه ای با عنوان پروژه “آیمان” در ایام هفته دولت کلنگ زنی کند،گفت: این پروژه ، بزرگترین پروژه بازافرینی تبریزخواهد بود.

وی با بیان اینکه این گروه رسالت تولید مسکن برای قشر های مختلف جامعه را دنبال می کند، اذعان داشت:شرکت به لحاظ تدوام این حرکت در نقاط مستعد توسعه در تبریز برنامه ریزی می کند و طرح پزوژه آیمان در مسابقه معماری ملی  ارائه شد و ملاحظات اقتصادی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه این پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان با میزان اشتغالزایی بیش از ۶هزار نفر در ۵۴ هزار متر برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: یک هزار و ۴۴۰ واحد در سه فاز انجام خواهد گرفت که حداقل زمان ۷۰ ماه زمان می برد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =