کد خبر : 16366
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

طبقات فرودست جامعه از تحریم و ناکارآمدی آسیب می بینند

طبقات فرودست جامعه از تحریم و ناکارآمدی آسیب می بینند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طبقات متوسط و فرودست جامعه از تحریم آمریکا و ناکارآمدی‌های داخلی آسیب می‌بینند.   به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس، گفت: کشور در شرایط حساسی است. از یک سو مخالفان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بر خلاف قواعد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طبقات متوسط و فرودست جامعه از تحریم آمریکا و ناکارآمدی‌های داخلی آسیب می‌بینند.

 

به گزارش آوای سهند به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس، گفت: کشور در شرایط حساسی است. از یک سو مخالفان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بر خلاف قواعد و رویه‌های بین‌المللی اقدامات ظالمانه خود را ادامه می‌دهند و از سوی دیگر ضعفهای مدیریتی و ناکارآمدی‌ها بر آثار اقدامات یاد شده می‌افزاید و در این مردم به ویژه طبقات متوسط و فرودست جامعه آسیب می‌بینند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی بر اساس حکم بند ز تبصره هفت قانون بودجه ۹۸ فوریت و ضرورت دارد، پیشنهاد داد: شهرداری‌های سراسر کشور از تجارب شهرداری تهران در تشکیل و مدیریت بازارچه‌های میوه و تره‌بار و توزیع کالاهای مختلف در این بازارچه‌ها استفاده کنند و کالاهای مورد نیاز طبقات متوسط و پایین را در دسترس آنان قرار دهند.

وی از وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه خواست تا سریعاً بازی فی‌مابین را خاتمه دهند و با توجه به محدودیت فصل کار در مناطق کوهستانی و سردسیر، قیر رایگان موضوع بند ح تبصره یک قانون بودجه ۹۸ را تامین کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به فصل خرید محصولات کشاورزی، گفت: دولت متناسب با قیمت محصولات در کشورهای همسایه محصولات را از کشاورزان داخلی خریداری کند تا از جابه‌جایی مصرف در داخل و قاچاق به خارج از کشور جلوگیری شود. نیاز کشور تامین می شود و کشاورزان نیز احساس خسارت نمی‌کنند.

فرهنگی خواستار توجه دولت به وضعیت جوانان در شرف ازدواج شد و پیشنهاد داد: در شرایط حاضر تهیه جهیزیه یکی از موانع ازدواج و از دلایل جدی تاخیر ازدواج است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز، گفت: صرف نظر از ابهاماتی که در نحوه واگذاری‌های گذشته این کارخانه عظیم و مهم وجود دارد از همه مسؤولان ذیربط می‌خواهم نسبت به تامین هیات مدیره و مدیرعامل توانمند، باتجربه و کارآمد اقدام کنند تا کارخانه به سوددهی بالایی رسیده و رضایتمندی کارگران عزیز و مردم شریف تبریز و مسؤولان و نمایندگان استان حاصل شود.

وی اظهار کرد: در آذر ۹۶ قوه قضاییه آزمونی برگزار کرد و کلیه مراحل استخدامی پذیرفته‌شدگان طی شد اما با گذشت حدود دو سال برگزیدگان با مشکلات عدیده‌ای روبرو و بلاتکلیف هستند لازم است سازمان برنامه و بودجه و وزارت دادگستری و قوه قضاییه عزم مناسبی برای تعیین تکلیف این عزیزان داشته باشند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =