کد خبر : 18129
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

ضعف دولت در طراحی استراتژی/ ابقای مدیر متخلف با استفاده از اعتبار رئیس‎‌جمهور

ضعف دولت در طراحی استراتژی/ ابقای مدیر متخلف با استفاده از اعتبار رئیس‎‌جمهور

نماینده مردم تبریز گفت: دیده شده دولت روحانی مدیری را باوجود تخلفات عدیده سال ها در منصبی حفظ کرده و شخص آقای رئیس جمهور اعتبار خود را در گرو نگه داشتن آن مدیر قرار داده است. به گزارش سهند، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد دولت در هفته دولت، اظهار

نماینده مردم تبریز گفت: دیده شده دولت روحانی مدیری را باوجود تخلفات عدیده سال ها در منصبی حفظ کرده و شخص آقای رئیس جمهور اعتبار خود را در گرو نگه داشتن آن مدیر قرار داده است.

به گزارش سهند، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد دولت در هفته دولت، اظهار داشت: دولت دچار ضعف استراتژی است و از آنجایی که نتوانسته هدف گذاری مناسبی انجام دهد، با اتلاف بسیاری از منابع مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ضعف استراتژی دولت موجب از دست رفتن فرصت هایی شده که می توانست برای مردم اسباب دلگرمی باشد، افزود: مقام معظم رهبری توصیه هایی داشتند که از همان ابتدا همه چیز را در گرو برجام نبینید و بر قدرت و توانایی داخلی و کارآمد کردن بافت مدیریتی تکیه کنید اما عملا این اتفاق نیفتاد.

بیگی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور با بسیاری از مشکلات مواجه هستیم که برخواسته از برخی نواقص است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال به مناسبت هفته دولت توصیه های دقیق و دلسوزانه ای را به دولت ها از جمله دولت آقای روحانی دارند که باتوجه به خرده موضوعاتی که مقام معظم رهبری به دولت آقای روحانی داشتند به این موضوع می رسیم که این دولت در سمت گیری دچار اشکال اساسی است و به نظر می رسد در به کارگیری مدیران و نظارت بر عملکرد آنها و اتخاذ سیاست های دقیق و کاربردی که بتواند خواسته های مردم را محقق کند با فقدان اساسی مواجه هستیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید براینکه دولت هزینه زیادی را به دلیل دفاع از مدیران خطاکار و متخلف خود می پردازد، یادآور شد: دیده شده دولت روحانی مدیری را باوجود تخلفات عدیده سال ها در منصبی حفظ کرده و شخص آقای رئیس جمهور اعتبار خود را در گرو نگه داشتن آن مدیر قرار داده است که پس از دستگیری و برکناری آن فرد خسارتی که به وجه دولت جمهوری اسلامی نزد مردم وارد شد بسیار سنگین بود.

بیگی همچنین نارضایتی عمومی به وجود آمده نزد مردم را بیانگر عدم توفیق توانایی دولت در پاسخ دادن به انتظارات آنها دانست.

وی گریزی بر عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی داشت و گفت: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری فرمودند برجام را زیاد جدی نگیرید و همه چیز را در گرو آن ندانید اما با خوش خیالی هایی مواجه شدیم به نحوی که امروز آن را از کف توقعات به سقف توقعات خود تبدیل کرده اند که البته همان هم محقق نمی شود.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: به نظر می رسد حرف هایی که در حال حاضر درباره فناوری هسته ای زده می شود مبنی براینکه هراندازه طرف اروپایی در انجام تعهداتش کوتاهی کند ما هم در انجام تعهداتمان کوتاهی خواهیم کرد، نوعی اتلاف زمان و از دست دادن فرصت ها خواهد بود.

بیگی یادآور شد: انتظار می رفت دولت در خصوص فرآیندهای پشتیبانی خود پیرامون مهم ترین تاکید رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید که امسال نیز به همین عنوان نام گذاری شد تجدید نظر کند و سهولت بیشتری برای تولید و صادرات ایجاد کند اما عملا این مهم اتفاق رخ نداد و متاسفانه افزایش قیمت کالاها برای مردم بسیار نگران کننده است. برخورد دولت در موضوع اقتصاد برخورد غیرواقعی است و علی رغم شعارهایی که دولت سر می دهد که طرفدار تقویت بخش خصوصی است عملا این اتفاق نیفتاده و بخش خصوصی امروز دولت را رقیب خود حس می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید نیز شاهد توفیقات چندانی از سوی دولت نیستیم،خاطرنشان کرد: یکی از سوالات عمده ای که از دولت مطرح می شود این است که چرا اهتمام جدی از سوی دستگاه اجرا در حوزه مبارزه با قاچاق وجود ندارد؟

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =