کد خبر : 18088
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

ضرورت ورود نهادهای امنیتی برای شناسایی عوامل اصلی آتش‌سوزی‌ها

ضرورت ورود نهادهای امنیتی برای شناسایی عوامل اصلی آتش‌سوزی‌ها

یکی از نیروهای بومی منابع طبیعی که به ادعای خودش از نزدیک شاهد همه اتفاقات بوده می‌گوید: باور کنید در پشت پرده دست‌هایی هست که چشم دیدن جنگل‌های ارسباران را ندارند. به گزارش آژانس خبری «سهند»، افزایش عجیب تعداد و دفعات آتش‌سوزی‌ها در منطقه خداآفرین در طی روزهای اخیر، ضرورت ورود نهادهای امنیتی و اطلاعاتی

یکی از نیروهای بومی منابع طبیعی که به ادعای خودش از نزدیک شاهد همه اتفاقات بوده می‌گوید: باور کنید در پشت پرده دست‌هایی هست که چشم دیدن جنگل‌های ارسباران را ندارند.

به گزارش آژانس خبری «سهند»، افزایش عجیب تعداد و دفعات آتش‌سوزی‌ها در منطقه خداآفرین در طی روزهای اخیر، ضرورت ورود نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان به موضوع را دوچندان کرده است چرا که به نظر می‌رسد بخشی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی است. اینکه چرا و به چه دلیل عده‌ای بایستی در صدد نابودی جنگل‌های منطقه باشند، چیزیست که پاسخ گفتن بدان قبل از بررسی و واکاوی دقیق مساله منطقی نیست.

بعضا حرف‌ها و سخنانی در خلال اخبار مهار آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ از زبان حاضران در صحنه شنیده می‌شود که لازم است صحت و سقم‌شان مورد بررسی قرار گیرد. چرا که برخی از این حرف‌ها شائبه عمدی بودن بخشی از آتش‌سوزی‌ها را افزایش می‌دهد.

به عنوان نمونه کانال خبری «سئحراما» شامگاه شنبه دوم شهریور از عدم همکاری برخی از روستاییان با نیروهای امدادی حاضر در منطقه سخن به میان آورده و از قول خبرنگارش که در منطقه حاضر است، می‌نویسد: اهالی هیچ رغبتی برای همکاری نشان نمی‌دهند. آنها حتی در قبال تقاضا برای در اختیار قراردادن چهارپایان (به منظور ارسال آب و موادغذایی برای نیروهای امدادی) هم مطالبه وجه می کنند و دلیل این کار را نارضایتی از محیط زیست «منطقه حفاظت شده دیزمار» اعلام می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش مشهود همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی در غرب خداآفرین نسبت به مرکز و شرق این شهرستان، ضرورت اجرای طرح هایی نظیر تاب‌آوری را در منطقه مذکور یادآوری می‌کند.

در موردی دیگر، یکی از نیروهای بومی منابع طبیعی که به ادعای خودش از نزدیک شاهد همه اتفاقات بوده می‌گوید: باور کنید در پشت پرده دست‌هایی هست که چشم دیدن جنگل‌های ارسباران را ندارند. وی می‌افزاید: این آتش‌سوزی‌ها عمدی است و بصورت برنامه‌ریزی شده و دقیق اتفاق می‌افتد. البته تاکید می‌کند که کار مردم منطقه نیست.

در هر حال اینکه این حرف‌ها و ادعاها چقدر صحت دارند، چیزیست که باید نهادهای مربوطه بدان پاسخ دهند. چرا که شائبه عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها به سرعت در بین مردم و شهروندان آذربایجانی رشد می‌کند

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =