کد خبر : 19854
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

صنایع آذربایجان شرقی به دور از تحریم ها مشغول امر تولید هستند

صنایع آذربایجان شرقی به دور از تحریم ها مشغول امر تولید هستند

تبریز-رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد فضای ناامیدی بین مردم گفت:با ‏وجود این ادعاها، صنایع استان به دور از تحریم ها مشغول کار و تلاش خود هستند.‏ به گزارش سهند، حبیب امین زاده شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهید سلیمی

تبریز-رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد فضای ناامیدی بین مردم گفت:با ‏وجود این ادعاها، صنایع استان به دور از تحریم ها مشغول کار و تلاش خود هستند.‏

به گزارش سهند، حبیب امین زاده شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهید سلیمی که با حضور خبرنگاران رسانه های استان همراه بود، اظهار داشت: در پی اجرای راهبردهای وزارت صنعت و دستور وزیر محترم، تورهای رسانه ای جهت بازدید از صنایع مختلف و شهرک های صنعتی در اولویت سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این تورها در بازه های زمانی مختلف تداوم داشته و به منظور آشنایی با فناوری های موجود، تلاش در جهت رفع نیازمندی ها و داخلی سازی فناوری های صنایع و همچنین بررسی نیازمندی های آنان برگزار می شود که البته در این تورها از بسیج مهندسی و دانشگاهیان و واحدهای دانش بنیان نیز افرادی حضور دارند تا بدین وسیله و با همکاری تمامی افراد به تولید داخلی حداکثری دست یابیم.

دانشگاهیان به کمک واحدهای صنعتی می آیند

امین زاده افزود: با کمک دانشگاهیان در این بازدیدها، سعی خواهیم کرد تا مشکلات و نواقص موجود در صنایع را شناسایی کرده و به کمک شرکت های دانش بنیان، راهکارهایی برای بومی سازی تولید برخی نیازمندی های این صنایع را بررسی کرده و قطعات مورد نیاز را در کشور تولید کنیم.

ادعای برخی مبنی بر نابودی صنایع بر اثر تحریم ها

رئیس سازمان صنعت و معدن استان برخی ادعاها در خصوص تعطیلی واحدهای صنعتی و پایین امدن بازده کاری آنان را رد کرده و ادامه داد: برخی افراد در داخل و خارج از کشور بر طبل ناامیدها کوبیده و مدعی هستند که صنایع ایران در حال تعطیلی بوده و تحریم ها سبب نابودی آن ها  شده اند در حالی که با بازدیدی از صنایع می توان دروغ بودن این ادعاها را به خوبی درک کرد.

وی ادامه داد: امروز به همراه خبرنگاران و دانشگاهیان و عوامل دیگر از واحدها و صنایع متفاوتی بازدید کرده و به خوبی شاهد بودیم که برخی مجموعه های صنعتی حتی در سه شیفت کاری به امر تولید مشغول بوده و چند هزار کارگر، مهندس و عوامل دیگر در این مجموعه ها مشغول به کار هستند و با رضایت کار خود را دنبال می کنند.

مقاومت واحدهای صنعتی در برابر مشکلات

رئیس سازمان صنعت و معدن استان ادامه داد: آنچه امروز در بازدیدهایی که از واحدهای مختلف نمایان بود، به خوبی بیانگر این مساله است که واحدهای ما در شرایط کنونی تحریم ها نه تنها توانسته اند در برابر مشکلات مقاومت کنند بلکه حتی کالاهای صادراتی هم تولید می کنند.

امین زاده چرخیدن چرخ صنایع را لبیکی از سوی رزمندگان جبهه تولید به اوامر رهبر معظم انقلاب در راستای رونق تولید دانسته و گفت: این رونق را در بخش صادرات نیز مشاهده می کنیم که البته در بازدید امروز مشکلات واحدها نیز احصا شده و در راستای حل این مشکلات قدم هایی برداشته می شود.

تلاش در جهت تسهیل صادرات به کشورهای منطقه

وی با اشاره به تلاش های سازمان برای رفع موانع صادراتی واحدهای صنعتی استان گفت: روز چهارشنبه نیز جلسه ای برای تسهیل صادرات به برخی کشورهای منطقه خواهیم داشت که در جهت راهگشایی برای آغاز صادرات می تواند مفید باشد.

گفتنی است در پایان این بازدید، امین زاده به همراه خبرنگاران در دفتر کاری مرحوم سیدرضا مقیمی اصل، پیشکسوت صنعتگر، کارآفرین نمونه و خیر تبریزی در محل کارخانه وی حاضر شده و فاتحه ای نثار روح این بزرگمرد عرصه صنعت کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + شش =