کد خبر : 22646
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

صادرات ۳۳۴ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی

صادرات ۳۳۴ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی

 رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۳۳۴ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ خبر داد. به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در گفت‌وگویی با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در ۱۱ ماهه اول سال جاری، ۳۳۴

 رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۳۳۴ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در گفت‌وگویی با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در ۱۱ ماهه اول سال جاری، ۳۳۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان این نکته سهم استان از صادرات محصولات کشاورزی کشور ۴٫۵ درصد است، گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی در بهمن ماه سال جاری ۲۸ میلیون دلار هست که نسبت به بهمن ماه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
فتحی با تأکید به این نکته که سهم صادرات محصولات کشاورزی از کل صادرات غیر نفتی استان ۱۳ درصد است، ادامه داد: ۶۷ درصد از کل صادرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی محصولات باغی است که ۵۰ درصد آن نیز به کشمش اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه ۱۴ درصد محصولات صادراتی کشاورزی استان فرآورده‌های دامی از جمله لبنیات و … و چهار درصد محصولات صادراتی به محصولات زیر بخش زراعی شامل کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، خیار و … است، افزود: در طی سال‌های اخیر سهم صنایع تبدیلی افزایش یافته است؛ به طوری که حدود ۱۴ درصد محصولات صادراتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات کشاورزی در سال ۸۷ به ازاء هر کیلوگرم ۹۲۰ تومان بود که خوشبختانه این رقم در سال ۹۷ به پنج الی شش برابر افزایش یافته است، افزود: این امر نشانگر ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که در بخش کشاورزی استان به وجود آمده است لذا بایستی این ظرفیت‌ها و فرصت های ایجاد شده در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با حمایت سایر دستگاه‌های دارای تکالیف افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دلیل اصلی افت میزان صادرات در بهمن و اسفند سال جاری و عدم تبعیت از حرکت جهشی صادرات بخش کشاورزی ۱۰ ماهه نخست سال جاری را به دلیل بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: امیدوارم به فضل الهی و با ریشه کن شدن این بیماری، شاهد رونق بیش از پیش صادرات محصولات کشاورزی در استان باشیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =