کد خبر : 13054
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۱۶

شهین باهر: تا وقتی من شهردار هستم کاربری باغ ۲۹ بهمن به چیز دیگری تغییر نخواهد یافت/ مالک باغ را مجبور خواهیم کرد دوباره در محل درختکاری کند

شهین باهر: تا وقتی من شهردار هستم کاربری باغ ۲۹ بهمن به چیز دیگری تغییر نخواهد یافت/ مالک باغ را مجبور خواهیم کرد دوباره در محل درختکاری کند

شهردار تبریز گفت: اگر درخت سالمی در باغ ۲۹ بهمن قطع شده باشد قطعا با متخلفان برخورد خواهم کرد و مالک باغ را هم مجبور خواهیم کرد دوباره در محل درختکاری کند. به گزارش نصر، “ایرج شهین باهر” در واکنش به قلع و قمع درختان تبریز در روزهای گذشته در مناطق مختلف تبریز دقایقی پیش

شهردار تبریز گفت: اگر درخت سالمی در باغ ۲۹ بهمن قطع شده باشد قطعا با متخلفان برخورد خواهم کرد و مالک باغ را هم مجبور خواهیم کرد دوباره در محل درختکاری کند.

به گزارش نصر، “ایرج شهین باهر” در واکنش به قلع و قمع درختان تبریز در روزهای گذشته در مناطق مختلف تبریز دقایقی پیش به خبرنگار «نصر» گفت: همه درختان باغ ۲۹ بهمن آفت زده و خشک نبودند و اکثر درختان سبز و سالم بود و فردا کمیته ای را مسئول پیگیری این موضوع خواهم کرد و اگر مشخص شود در باغ ۲۹ بهمن خارج از مجوز کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز درختی قطع شده است، با خاطیان برخورد خواهم کرد.

وی افزود: ما الان مناطق مسکونی را تملک می کنیم و به پارک تبدیل می کنیم و این توجیه پذیر نیست که فضای سبز را حذف کنیم.

 

در برخی مواقع مجبور به جابجایی و قطع برخی درختان هستیم

شهردار تبریز در خصوص قطع درختان کوی فرشته که امشب توسط عوامل شهرداری منطقه ۵ صورت گرفت، گفت: فکر نمی کنم این اقدام بدون مجوز کمیسیسون حفظ و گسترش فضای سبز صورت گرفته باشد، ما در برخی مواقع از جمله در طرح های مسیر گشایی و عمرانی مجبور به جابجایی یا قطع برخی درختان می شویم.

شهین باهر تاکید کرد: ما تا جایی که می توانیم فضای سبز را حفظ می کنیم و اگر دقت کنید در ورودی میر داماد یک درخت را علی رغم برخی اعتراضات حفظ کردیم.

وی اذعان کرد: تا جایی که در اختیار و حیطه وظایف ما باشد، از قطع درختان جلوگیری و با متخلفان برخورد می کنیم و همه تصمیمات در این خصوص در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز گرفته می شود و اظهارنظرها در این خصوص باید تخصصی و در حیطه قانون باشد.

 

کسانی فکر می کنند که دلشان بیشتر از شهرداری برای فضای سبز می سوزد

این مقام مسئول گفت: این که احساس شود شهرداری تبریز به درختان و فضای سبز علاقه ای ندارد، درست نیست و ما سالانه کلی هزینه می کنیم تا فضای سبز حفظ و گسترش یابد. ما مسئول فضای سبز تبریز هستیم و بعضاً کسانی به هر دلیل فکر می کنند که دلشان بیشتر از شهرداری برای فضای سبز تبریز می سوزد.

شهین باهر ادامه داد: ما ۲۰ پارک جدید در تبریز احداث کردیم و در دست احداث داریم و ما در حالی که زمین مسکونی را به پارک تبدیل می کنیم، توجیه ندارد که فضای سبز موجود را حذف کنیم، اما در برخی مواقع از جمله در پروژه های عمرانی چاره ای جز حذف درختان نیست.

شهردار تبریز افزود: ما هم در این شهر زندگی می کنیم و کسی از قطع درختی خوشحال نمی شود.

 

قطعا در زمان مدیریت من تغییر کاربری فضای سبز اتفاق نخواهد افتاد

ایرج شهین باهر در ادامه گفت: بدبینی که متاسفانه نسبت به شهرداری دارد و از عملکردهای گذشته در حذف میادین و تغییر کاربری های باغات و فضای سبز نشات گرفته است، در این گونه موارد هم خود را نشان می دهد و ذهنیت های بد تغییر کاربری های گذشته از ذهن مردم خارج نمی شود.

وی تاکید کرد: قطعا در زمان مدیریت من تغییر کاربری فضای سبز اتفاق نخواهد افتاد و شهروندان تبریزی در کاربری های فضای سبز چیزی جز درخت نخواهند دید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در چند ماه قبل هم در ورودی هتل ائل گولی مجوزهایی برای ایجاد فضای تجاری در وسط فضای سبز داده شده بود و ما با تلاش زیاد و پرداخت خسارت پیمانکار این تاسیسات را جمع آوری کردیم.

شهین باهر گفت: حداقل دیدگاه من به عنوان یک شهروند تبریز این است و اجازه نخواهم داد فضای سبزی در تبریز از بین برود. من به آقای مدبر تذکر دادم که مصوبات کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز را قبل از اجرایی شدن رسانه ای کنند تا مردم از قبل اطلاع داشته باشند که این اتفاق بنا به ضرورت انجام می شود.

 

کاربری باغ ۲۹ بهمن به چیز دیگری تغییر نخواهد یافت

وی در ادامه با ذکر اینکه صبح از محل قطع درختان باغ ۲۹ بهمن بازدید خواهم کرد، تاکید کرد: مطمئن باشید تا وقتی من شهردار هستم هیچ تغییر کاربری در باغ بلوار ۲۹ بهمن انجام نخواهد شد، فردا از محل بازدید خواهم کرد و اگر درخت سالمی قطع شده باشد قطعا با متخلفان برخورد خواهم کرد و مالک باغ را هم مجبور خواهیم کرد دوباره در محل درختکاری کند. کاربری باغ ۲۹ بهمن باغ است و به چیز دیگری تغییر نخواهد یافت و من معتقدم باید باغات باقی مانده تبریز تملک و به فضای سبز و پارک تبدیل شوند.

شهردار تبریز گفت: رسانه ها باید کمک کنند تا مسائل روشن شود و من از حساسیت رسانه ها نشکر می کنم که باعث می شود که اصلا درخواست تغییر کاربری به شهرداری نرسد و افراد بدانند که در این فضا امکان تغییر کاربری فضای سبز وجود ندارد و مجوزی داده نخواهد شد.

شهین باهر در عین حال خواستار توجه به اقدامات مثبت شهرداری در زمینه گسترش فضای سبز شد و گفت: ما کاشت پاییزی هم داشتیم و رسانه ها باید با اطلاع رسانی موارد مثبت مردم را امیدوار کنند.

وی در پایان گفت: عملکرد ما شفاف است با شفافیت کار می کنیم و اگر در بدنه شهرداری تخلفی صورت بگیرد با آن برخورد خواهیم کرد. در دوره مدیریت من در شهرداری اطمینان داشته باشید که فضای سبز افزایش خواهد یافت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 9 =