کد خبر : 1661
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۴۰

شهر ایده آل شهر احترام گذاشتن به شان انسان ها است

شهر ایده آل شهر احترام گذاشتن به شان انسان ها است

نایب رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه برای رسیدن به شهر ایده آل باید از مقطع مهد کودک و دبستان شروع کرد افزود : شهر ایده آل شهر احترام گذاشتن به شان انسان ها است. شهر ایده آل شهر احترام گذاشتن به شان انسان ها است به گزارش نگاه، فریبرز آقائی در آئین

نایب رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه برای رسیدن به شهر ایده آل باید از مقطع مهد کودک و دبستان شروع کرد افزود : شهر ایده آل شهر احترام گذاشتن به شان انسان ها است. شهر ایده آل شهر احترام گذاشتن به شان انسان ها است

به گزارش نگاه، فریبرز آقائی در آئین افتتاح هفتمین همایش شهر ایده آل در سخنانی گفت : از زمانی که بشر تصمیم به ترک غار نشینی کرد وسیاست یکجا نشینی را گزید شروع شهر ایده آل بود.
وی افزود : فلاسفه ای چون ارسطو و افلاطون و ابن سینا ، خواجه نصیر به این نتیجه رسیدند که انسان ها باید با آسایش و آرامش کامل زندگی کنند ، اگر چه نظرها متفاوت بود اما همه به این نتیجه رسیدند.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت و شهر ایده آل ۲۰ مورد ذکر شده است اظهار کرد :شهر ایده آل مختص یک زمان ، در جا زدن و به یک مقوله یا چند مقوله فکر کردن نیست و در گذر زمان این ویژگی ها تغییر می کند .
آقایی تاکید کرد :شهر ایده آل از نظر ظاهر شهری به دور از آلودگی هوا و صوتی و همچنین آلودگی های زیست محیطی است ، شهری است که دارای خیابان های عریض و طویل و آموزش به اندازه کافی باشد .
این مسئول درشورای عالی استان ها تصریح کرد :برای رسیدن به شهر ایده آل باید از مقطع مهد کودک و دبستان شروع کرد ، کودکان ما باید بدانند در آینده چه کنند؟ به کجا برسند؟ و هدف چیست ؟.
وی گفت: اینکه بخواهیم تنها به این مولفه ها بسنده کنیم کافی نیست بلکه باید به این فکر باشیم که در زمینه آموزش چه راهی را در پیش بگیریم ؟.
نایب رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد : شهر ایده آل شهری است که در آن دروغ گفته نشود ، دو رویی از آن فرار کند وشهروند ان به خود اجازه ندهند که صدای خود را بالا ببرند ، شهر ایده آل یعنی احترام گذاشتن به شان انسان ها .
وی اضافه کرد : به صورت ظاهر شهر ایده آل باید سرانه فضای سبز خوبی داشته باشد ، آرام بودن ، داشتن معابر مناسب و همچنین فرهنگ آپارتمان نشین در آن رعایت شود.
آقایی با بیان اینکه همه ایران زمین مهد تمدن و ادب است افزود : شان و منزلت ایران زمین باید بهتر از وضع موجود باشد ، باید فکر کنیم و از اندیشمندان ، پژوهشگران و محققان در این زمینه بهره بگیریم .
این مسئول در شورای عالی استان ها به فتح سرزمین بابل توسط کوروش اشاره کرد و افزود : منشور بین المللی کوروش در عرصه جهانی حرف اول را می زند هر چند شاهد پیشرفت تکنولوژی ها هستیم و دانشمندان اظهار نظرهای متفاوتی میکنند اما بهترین مقاله نویسان در مقابل این منشور کوتاه خواهند آمد.
وی با تاکید بر اینکه باید انسان ها به هم احترام بگذارند افزود : صاحبان ادیان دارای احترام است و اموال غارت شده باید به جای خود باز گردد ، اینها منزلت ایرانی است .
آقایی با یاد آوری اینکه بسیاری به ایران حمله کردند اظهار کرد : نتیجه این حمله فرهنگ غالب که همان شهر ایده آل فکری بود و آنچنان مسلط شد که که غرب و شرق تحت تاثیر قرار گرفت.
همایش دو روزه شهر ایده آل صبح امروز یکشنبه با حضور نایب رئیس شورای عالی استانها وقائم مقام رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، اعضای شورای شهر و معاونان و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .
مدیریت بحران، مدیریت یکپارچه شهری، فضای سبز، پسماند، سرمایه گذاری در گردشگری و شهر هوشمند مهمترین محورهای برگزاری این همایش است.
نمایشگاه شهر ایده آل نیز شب گذشته با حضور مسئولان کشوری افتتاح شد و تا ۳۰ آذر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش پذیرای بازدید کنندگان است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =