کد خبر : 40364
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

شهردار تبریز خبر داد:

بهره برداری از فاز اول مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تا تابستان سال آینده

بهره برداری از فاز اول مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تا تابستان سال آینده
شهردار تبریز از برقراری عبور و تردد در فاز نخست مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب، حد فاصل میدان ایده‌لو تا مدرسه باقرالعلوم تا تابستان سال آینده خبر داد.

یعقوب نگاه در گفتگو با شهریار اظهار کرد: با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه قابل توجهی در دو سال اخیر به مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تخصیص یافته که منجر به پیشرفت این پروژه شده است.

وی افزود: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب در سه فاز و با اولویت فاز نخست آن در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد که با تلاش شبانه‌روزی همکاران تابستان ۱۴۰۳ از این مسیر عبور خواهیم داد.

هوشیار با اشاره به واقع‌ شدن ۶۵۰ ملک در مسیر این پروژه، تعداد املاک تملک ‌شده تا سال ۹۵ را ۲۸۱ ملک اعلام و گفت: از سال گذشته تا کنون ۲۳۱ ملک مسکونی و تجاری با پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی تملک شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: تلاش داریم ۱۳۸ ملک باقیمانده در طرح تفصیلی و خط پروژه اصلاحی را با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک کنیم.

وی اضافه کرد: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب مطالبه اصلی شهروندان و یکی از طرح‌های بزرگ بازآفرینی شهری کشور است که سال‌های متمادی بلاتکلیف باقی مانده بود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در تخصیص بودجه به این پروژه نداریم و با تکمیل آن شاهد افزایش ارزش‌افزوده مناطق کم‌برخوردار خواهیم بود.

همچنین فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز از اهتمام شهرداری در خصوص مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب قدردانی کرد و گفت: عجز و ناتوانی شهرداری طی سالهای گذشته در این پروژه، امروز با مدیریت خوب پیگیری می‌شود.

وی افزود: حقیقت این است که مسیرگشایی یکی از اقدامات سخت در حوزه مدیریت شهری است.

بابایی‌اقدم خواستار جمع آوری نخاله‌ها در این پروژه شد و گفت: اقداماتی در این زمینه آغاز شده است و امیدوارم تا خرداد سال آینده شاهد تردد از این مسیر باشیم.

گفتنی است پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب در سطح حوزه شهرداری منطقه ۱۰ تبریز قرار دارد که توافق و تشکیل پرونده املاک واقع در مسیر توسط این منطقه انجام گرفته و شهرداری منطقه ۱ تبریز نیز به عنوان مجری و معین پروژه، نسبت به پرداخت غرامت اقدام می‌کند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =