کد خبر : 1898
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

شهرداري نسبت به نماي ساختمان ها و تابلوهاي قديمي تذكر بدهد/پيگير احداث اتوبان تبريز-سهند هستيم

شهرداري نسبت به نماي ساختمان ها و تابلوهاي قديمي تذكر بدهد/پيگير احداث اتوبان تبريز-سهند هستيم

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز سه ورودی اصلی دارد که وضعیت این ورودی‌ها چندان مطلوب نیست. به گزارش نگاه ،رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام این مطلب گفت: تبریز سه ورودی اصلی دارد که وضعیت این ورودی‌ها چندان مطلوب نیست. ایرج شهین

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز سه ورودی اصلی دارد که وضعیت این ورودی‌ها چندان مطلوب نیست.

به گزارش نگاه ،رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام این مطلب گفت: تبریز سه ورودی اصلی دارد که وضعیت این ورودی‌ها چندان مطلوب نیست.

ایرج شهین باهر افزود: در مسیر تبریز – زنجان از سمت اتوبان شهید کسایی پارک خاوران احداث شده است و در تپه پرچم ائل‌گلی پلی مشابه پل طبیعت تهران طراحی شده که در ضلع شمالی به منظور زیباسازی این ورودی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته مشکلات بصری در ورودی جاده تهران ساماندهی شده و باند کندرو حد شمال به منظور تملک آزادسازی شده و واحدهای تجاری به صورت زیبا احداث می شوند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه ساختمان های قدیمی این مسیر طی ۲ سال گذشته به منظور مسیرگشایی تخریب شده است، گفت: از ابتدای سه راهی اهر از باند کندرو مسیرگشایی انجام شده است.

شهین باهر همچنین افزود: بازگشایی مسیر باعث احداث واحدهای تجاری زیبا شده و در حد جنوب مقدار کمی از زمین ها برای تملک باقی مانده که تا سال ۲۰۱۸ این ورودی نیز تکمیل خواهد شد.

وی گفت: در ورودی تبریز – مرند از ابتدای پلیس راه در سمت راست بهسازی و زیباسازی مسیر باند کندرو در حال احداث است.

وی افزود: تخریب ساختمان های قدیمی که مانع مسیرگشایی بودند منجر به افزایش ارزش قطعه زمین های پشتی شده که مالکان این زمین ها برای سرمایه گذاری در این مکان ترغیب می شوند.

شهین باهر با اشاره به اینکه در ورودی تبریز – مراغه تلاش می شود مسیر تبریز – سهند به زودی احداث شود گفت: این مسیر خارج از اختیارات شهرداری است ولی از اداره راه و شهرسازی پیگیر موضوع هستیم.

به گفته وی احداث مسیر تبریز – سهند تاثیر زیادی در بهبود وضعیت ترافیک خواهد داشت چرا که بیشتر رفت و آمد روزانه در مسیر تبریز – مراغه ساکنین شهر سهند هستند.
شهین باهر با اشاره به اینکه ساماندهی مسائل شهری برعهده شهرداری و شهروندان است، گفت: شهرداری باید در زمینه ساماندهی نمای ساختمان ها و تابلوهای قدیمی که منجربه ایجاد چهره ناخوشایند در شهر شده به شهروندان تذکر دهد این در حالی است که شهروندان هم باید در جمع آوری وسایل کهنه در کنار جاده ها که باعث ناهنجاری بصری شده با شهرداری همکاری کنند.

شهین باهر افزود: برای ساماندهی و بهسازی مسیرهای ورودی شهروندان باید ساختمان هایی که نمای مناسبی ندارند را اصلاح کنند تا چهره شهر زیبا شود.

وی با اشاره به اینکه برای ورودی تبریز – مرند طاق‌نماهایی برای احداث در این مکان طراحی شده است، گفت: برای ورودی تبریز – مرند که دروازه اروپا نیز گفته می شود در مسابقه ای که برگزار شد طرحی به تصویب رسید که پس از پیش بینی بودجه در شورای شهر اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری افزود: معمولا در ورودی شهرهای قدیمی نمادی از هویت، تاریخ و فرهنگ احداث می شود که این طاق‌نماها از نظر پیشرفت و توسعه نیز معرف تبریز خواهند بود.

شهین باهر گفت: وضعیت ورودی شهر ۱۰۰ درصد در جذب گردشگر تاثیرگذار خواهد بود، چراکه اولین تصویری که در ذهن گردشگران به عنوان معرف شهر نقش می بندد تصویر ورودی شهر است که برای همیشه در حافظه ثبت می شود بنابراین مبادی ورودی باید طوری احداث شود تا در شان تبریز باشد.

شهین باهر افزود: از برنامه های اولویت دار سال ۲۰۱۸ شهرداری، احداث فضایی برای استراحت گردشگران و ایجاد فضای سبز و فراهم کردن مبلمان شهری در این مکان ها است.

به گفته رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری طرح طاق‌نمای ورودی تبریز – مراغه نیز نهایی شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت مالی شهرداری تبریز تا جایی که امکان داشته باشد در احداث زیرساختها تلاش خواهد شد ولی نقش مردم در سال ۲۰۱۸ شاید چند برابر شهرداری است.

وی ادامه داد: در ورودی باید باندهای کندرو، جاده و خیابان ها اصلاح شود ولی اگر مردم در زمینه زیباسازی، نماها و وسایل زاید را اصلاح نکنند چهره شهر زیبا نخواهد شد چرا که مردم در سال ۲۰۱۸ با گردشگران ارتباط خواهند داشت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =