کد خبر : 20427
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

شناسایی ۲۵۰۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز / تجهیز رودخانه ها به سیستم هشدار سیلاب

شناسایی ۲۵۰۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز / تجهیز رودخانه ها به سیستم هشدار سیلاب

غفارزاده گفت: تنها نیمی از نقاط حادثه خیز رودخانه های استان بازگشایی و رفع خطر شده است. به گزارش سهند، یوسف غفارزاده، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: تنها نیمی از نقاط حادثه خیز رودخانه های استان بازگشایی و رفع خطر شده است. از ۲۵ هزار کیلومتر طول مسیر رودخانه های استان، ۲۵۰۰ کیلومتر به عنوان

غفارزاده گفت: تنها نیمی از نقاط حادثه خیز رودخانه های استان بازگشایی و رفع خطر شده است.

به گزارش سهند، یوسف غفارزاده، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: تنها نیمی از نقاط حادثه خیز رودخانه های استان بازگشایی و رفع خطر شده است. از ۲۵ هزار کیلومتر طول مسیر رودخانه های استان، ۲۵۰۰ کیلومتر به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده است که در طول سالهای گذشته تنها ۱۱۳۰ کیلومتر از این نقاط بازگشایی و رفع خطر شده است.

وی با اعلام این خبر که برای تکمیل عملیات بازگشایی نقاط حادثه خیز استان، اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است، افزود: این در حالی است که اعتبارمان در سال جاری تنها ۶ و نیم میلیارد تومان است.

 غفارزاده مدیریت سیلاب را با توجه به دخیل بودن مسائل اجتماعی و انسانی در کنار مهندس رودخانه ها و سواحل، موضوعی پیچیده عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات حفاظتی که توسط شرکت آب منطقه ای و با همکاری و همراهی تنگاتنگ مقامات قضایی، اداری و انتظامی صورت می گیرد، همراهی و همکاری مردم نقشی بسزا در کاهش خسارات سیلاب دارد و در این میان رسانه ها مسئولیت خطیر و نقشی کلیدی در ارتقای آگاهی های عمومی و همراه سازی مردم ایفا می کنند.

وی همچنین تجهیز رودخانه ها به سیستم هشدار سیلاب را به عنوان امری تأثیرگذار در مدیریت سیلاب قلمداد نمودو اظهار داشت: در حال حاضر رودخانه گرمی چای به این سیستم مجهز است و امیدواریم در سال های آتی بتوانیم این امکان را در سایر رودخانه های استان نیز ایجاد نمائیم.

مدیرعامل آب منطقه ای استان نقش مهندسی رودخانه ها و سواحل و اجرای عملیات ساماندهی مسیر روخانه های مرزی را در حفظ خاک میهنمان بسیار با ارزش خواند و گفت: در رودخانه مرزی ارس که با طول ۱۲۰ کیلومتر یکی از بزرگ ترین رودخانه های استان به شمار می رود، حدود ۱۵۰۰ هکتار از خاک کشورمان که در آب غرق شده بود، در نتیجه ساماندهی و تثبیت رودخانه بیرون آمده و به خاک کشورمان بازگشته است.

وی با یادآوری نقش سدها در مدیریت سیلاب عنوان داشت: در سیلاب های قبلی که در استان اتفاق افتاد، نقش سدهای استان در کنترل سیلاب انکارنشدنی و چشمگیر بود به طوری که با شروع آبگیری سد کلقان، علی رغم اینکه هنوز کامل نشده بود توانست حجم عظیمی از سیل به ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب آب را در پشت خود نگه دارد و نظیر این اقدام در سد آیدوغموش و سهند نیز برای کنترل سیلاب انجام گرفت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − دو =