کد خبر : 2788
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۰۹

شمارش معکوس برای انتقال سرور پیام رسان های خارجی به ایران

شمارش معکوس برای انتقال سرور پیام رسان های خارجی به ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی از مذاکره با شبکه های اجتماعی مهم خارجی برای انتقال سرورها به داخل کشور خبر داد و گفت : در شرایط کنونی بنا به ملاحظاتی نمی توانیم نامی از این شبکه ها ببریم اما به محض آن که مذاکرات ما برای انتقال سروراین شبکه ها نهایی شود وبه نتیجه برسد،

دبیر شورای عالی فضای مجازی از مذاکره با شبکه های اجتماعی مهم خارجی برای انتقال سرورها به داخل کشور خبر داد و گفت :

در شرایط کنونی بنا به ملاحظاتی نمی توانیم نامی از این شبکه ها ببریم اما به محض آن که مذاکرات ما برای انتقال سروراین شبکه ها نهایی شود وبه نتیجه برسد، جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش  نگاه، فیروز آبادی در گفت و گویی درباره آخرین وضعیت موضوع انتقال سرورهای شبکه های اجتماعی مهم خارجی که در شورای عالی فضای مجازی دردست بررسی است، گفت :طرح انتقال سرور شبکه های اجتماعی خارجی دردستورکار شورای عالی فضای مجازی است وبنا داریم در جلسه شورای عالی فضای مجازی که شنبه ۹ دی درخصوص ساماندهی پیام رسان ها وکمک به پیام رسان های داخلی است،به همین موضوع بپردازیم. وی همچنین با بیان این که مذاکرات برای انتقال سرور شبکه های اجتماعی مهم خارجی آغاز شده است، افزود : هم اکنون بسیاری از شبکه های مهم در حال مذاکره با ایران هستند که سرور هایشان را به داخل ایران منتقل کنند،اما تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسد نمی توانیم نامی از آن ها ببریم چون برخی از آن ها به دلیل فشار های اجتماعی که ممکن است در سطح بین المللی واز سوی برخی کشور ها به آن ها وارد شود معذوریت دارند و فعلا به افشای نام خود تمایلی ندارند،اما در هرصورت مشغول مذاکره اند.
وی با بیان این که موضوع انتقال سرور شبکه های اجتماعی خارجی به داخل کشور تنها مختص ایران نیست، گفت : بسیاری از کشورها این کار را کرده اند به طور مثال در چین شبکه های اجتماعی خارجی CDN های خود را به این کشور منتقل کرده اند و در بسیاری از کشور های دیگر هم این سیاست وجود دارد و موضوعی نیست که تنها مختص ما باشد .برخی کشور های اروپایی نیز چنین سیاستی را پیاده کرده اند ،بنابراین انتقال سرور شبکه های اجتماعی خارجی به داخل کشور موضوع خارج از نرمی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه اجتماعی تلگرام نیز جزو مذاکره کنندگان است یا خیر،افزود : با تلگرام نیز مذاکراتی در حال انجام است اما هنوز به جایی نرسیده است. شایان ذکر است موضوع انتقال سرور های شبکه های اجتماعی به داخل کشور، از مدت ها پیش به عنوان یک الزام از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به وزارت ارتباطات تکلیف شده بود . این موضوع که تاکنون اظهارنظرهای متفاوتی درباره آن مطرح شده است،سرانجام در خرداد امسال به عنوان پیشنهاد درشورای عالی فضای مجازی مطرح شد ودرحال حاضراین طرح طبق اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی دردستورکارشورا ست و به موازات آن نیزمذاکرات با صاحبان شبکه های مهم اجتماعی برای انتقال سرور به داخل درحال انجام است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 12 =