کد خبر : 6350
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۲۳

شروع همایش پنجمین دوره ایران تک از هفتم دی ماه در تبریز/ نیاز به تشکیل کنفدراسیون‌های صادراتی برای دسترسی به اقتصاد جهانی

شروع همایش پنجمین دوره ایران تک از هفتم دی ماه در تبریز/ نیاز به تشکیل کنفدراسیون‌های صادراتی برای دسترسی به اقتصاد جهانی

حسن زاده گفت: واحدهای تولیدی ما می‌توانند با تشکیل کنفدراسیون های صادراتی به اقتصاد دنیا دسترسی داشته باشند. به گزارشنگاه، صمد حسن زاده در نشست مطبوعاتی همایش پنجمین دوره ایران تک که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد اظهار داشت: این همایش هفتم دی ماه در سالن پتروشیمی تبریز با حضور مسئولین کشوری و

حسن زاده گفت: واحدهای تولیدی ما می‌توانند با تشکیل کنفدراسیون های صادراتی به اقتصاد دنیا دسترسی داشته باشند.

به گزارشنگاه، صمد حسن زاده در نشست مطبوعاتی همایش پنجمین دوره ایران تک که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد اظهار داشت: این همایش هفتم دی ماه در سالن پتروشیمی تبریز با حضور مسئولین کشوری و استانی و صدها شرکت برتر استان که ارزیابی،انتخاب و معرفی می‌شوند برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در تمام جوامع اقتصادی و تولیدی موضوع برند و جایگاه تکنولوژی موضوع مهمی است که نیاز دارد در استان ما که صدها سال به عنوان قطب صنعتی کشور بوده مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه امروز موضوع برند باعث موفقیت واحدهای تولیدی شده است عنوان کرد: بدون نیاز به مطالعه هفتاد درصد لوازم خانگی مردم ایران برندهای کره‌ای و ژاپنی است که نتیجه هماهنگی‌های مسئولین اقتصادی این کشورهاست و مشخص است کشورهایی که برندهایی را به معروفیت رساندند در اقتصاد موفق بوده‌اند.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی چندین واحد دارای برند را داریم و در روز ملی صادرات کشور پنج واحد نمونه در صنایع غذایی و صنعتی از آذربایجان معرفی شد که برای استان افتخار است و علاوه برآن ۴۰ واحد برتر به عنوان واحد برتر استانی انتخاب شده است.

حسن زاده در خصوص اهمیت رسانه ها در بحث برندسازی تاکید کرد: اینکه بتوانیم از امتیاز برند استفاده کنیم نیاز به کمک رسانه ملی و دیگر رسانه ها  دارد که توانمندی ها را معرفی کنند که هم به جایگاه شایسته استان برسیم و هم رسالتی که در مقابل ملت داریم انجام دهیم.

وی خاطر نشان ساخت: واحدهای تولیدی ما می‌توانند با تشکیل کنفدراسیون های صادراتی به اقتصاد دنیا دسترسی داشته باشند صنعت ژاپن ۱۹ شرکت دارد که یک شرکت مادر آنها را حمایت و هدایت می‌کند و صادرات و واردات ژاپن توسط این کنفدراسیون صورت می‌گیرد که نتیجه این تلاش ها اقتصاد قوی ژاپن است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در خصوص دغدغه این روزهای کشور بیان کرد: امروز بزرگترین دغدغه کشور بیکاری است و اگر این مسائل ارتقا پیدا کند موضوع اشتغال و قاچاق حل می‌شود؛ با معرفی شرکت ها و بیان این مساله به مردم که واحد های تولیدی داریم که نیاز کشور را برطرف کند دیگر خانواده ها بدون مطالعه و بااگ تفاخر از کالای خارجی استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: خرید هر کالای خارجی باعث بیکاری اعضای یکی از واحد های تولیدی داخلی می‌شود در این شرایط بد اقتصادی اگر کوچکترین شرکت بتواند پابرجا بماند و آرامش اقتصادی تولید کند شرکت برتر است.

حسن زاده با اشاره به اینکه باید باور کنیم مدیران و کارآفرینان ما از شایستگی برخوردار هستند تصریح کرد: اگر کوچکترین حمایت منطقی از جامعه صنعتی صورت بگیرد توانایی خود را نشان می‌دهند ما یک نمایشگاه فناوری برگزار کردیم و صدها شرکت با اختراعات و فناوری دانش بنیان آمدند.

وی اذعان داشت: در شمالغرب بیست هزار واحد تولیدی وجود دارد که انتخاب پانصد واحد بسیار کم است تنها در شهرستان های بناب و مراغه چندین شرکت صاحب برند در زمینه خشکبار وجود دارد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =