کد خبر : 1089
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۰۱

سیاست جنگل‌کاری برون شهری با روش‌های مکانیزه آبیاری‌توسعه می‌یابد/ باید به ازای هر شهروند ۱۲مترمربع فضای سبز وجود داشته باشد

سیاست جنگل‌کاری برون شهری با روش‌های مکانیزه آبیاری‌توسعه می‌یابد/ باید به ازای هر شهروند ۱۲مترمربع فضای سبز وجود داشته باشد

حسن زاده میانگین سرانه فضای سبز درون شهری تبریز و برون شهری تبریز را یکسان عنوان کرده و گفت: جنگل‌کاری های وسیع انجام یافته در اطراف تبریز، از عمده اقدامات سازمان پارک‌ها جهت توسعه فضای سبز است. به گزارش نگاه، محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: در سراسر دنیا، فضای سبز استانداردهای

حسن زاده میانگین سرانه فضای سبز درون شهری تبریز و برون شهری تبریز را یکسان عنوان کرده و گفت: جنگل‌کاری های وسیع انجام یافته در اطراف تبریز، از عمده اقدامات سازمان پارک‌ها جهت توسعه فضای سبز است.

به گزارش نگاه، محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: در سراسر دنیا، فضای سبز استانداردهای متفاوتی دارد که این به دلیل تفاوت در شاخص هاست.

وی ادامه داد: در کشور ما وزارت راه و شهرسازی به عنوان نهاد متولی، استاندارد و نُرم فضای سبز به ازای هر شهروند را ۱۲ مترمربع مشخص کرده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز اظهار کرد: مهمترین اقدامی که از چند سال گذشته شروع کرده‌‌ایم، این بوده که جلوی تغییر کاربری های فضای سبز را بگیریم و اجازه ندهیم که سرمایه های زیست محیطی مان کمتر از این شود.

وی با بیان اینکه در کنار این، توسعه فضای سبز را در اطراف شهر و بیرون از محدوده داخلی هم ادامه داده‌‌ایم، تصریح کرد: البته نه به این معنی که محدوده داخلی را فراموش کنیم بلکه در حد امکان و اعتبارات در قالب پارک های محله‌‌ای و… سعی کرده‌ایم فضاهای سبز را بیشتر کنیم.

حسن زاده ادامه داد: برای تامین فضاهای بزرگ ناچار به بیرون از شهر متوسل شدیم و با همکاری نهادهایی مختلفی چون استانداری آذربایجان شرقی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و… توسعه جنگ‌لکاری را در اطراف تبریز ادامه داده‌‌ایم.

به گفته وی، برای این منظور از طرف شرق، آرپا دره سی را جنگل کاری کرده‌‌ایم، در شمال نیز کوه‌های عینالی، و در جنوب هم به ترتیب پارک عباس میرزا و ائل باغی را به فضای سبز تبدیل کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: همین سیاست را در غرب تبریز هم در اراضی قراملک و اطراف کنارگذر غربی دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه جنگلکاری‌‌ها با اعمال فناوری های نوین آبیاری همراه بوده است، خاطرنشان کرد: حذف روش‌‌های سنتی آبیاری و اجرای روش های قطره‌‌ای زمان بندی شده، رویکردی است که در توسعه جنگل کاری های پیرامون شهر به کار گرفته شده و نقش موثر در بهینه سازی هزینه‌‌ها و حفظ منابع آبی داشته است.

حسن زاده یادآور شد: خوشبختانه در طرح جامع تبریز که مراحل نهایی را می گذراند، این محدوده‌‌ها که هم اکنون خارج از شهر محسوب می شوند، به محدوده شهر اضافه خواهند شد و در آن صورت می‌‌توانیم ادعا کنیم که میزان فضای سبز شهری در تبریز به عددی نرمال می‌رسد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − سه =