کد خبر : 10578
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

سمن‌ها فعالیت مستمر داشته باشند نه مقطعی و کوتاه

سمن‌ها فعالیت مستمر داشته باشند نه مقطعی و کوتاه

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه فعالیت سمن‌ها مستمر باشد، گفت: موسسات و سازمان‌های مردم نهاد باید اقدامات و کارهای مستمرانجام دهند و از کارهای مقطعی و کوتاه بپرهیزند.     به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، علیار راستگو اظهار کرد: سمن‌ها سازمان‌های مردم‌نهادی هستند که طبق قانون در کشور ما راه‌اندازی شده‌اند

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه فعالیت سمن‌ها مستمر باشد، گفت: موسسات و سازمان‌های مردم نهاد باید اقدامات و کارهای مستمرانجام دهند و از کارهای مقطعی و کوتاه بپرهیزند.

 

راستگو

 

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، علیار راستگو اظهار کرد: سمن‌ها سازمان‌های مردم‌نهادی هستند که طبق قانون در کشور ما راه‌اندازی شده‌اند و اقداماتی که بتوان به دست اقشار جامعه صورت گیرد را به عهده گرفته‌اند.

وی افزود: سمن‌ها در چار چوب ضوابط و قوانین نظام اسلامی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، خیریه، ورزشی و اقتصادی فعالیت می‌کنند.

راستگو با شاره به نقش نظارتی فرماندار بر کار سمن‌ها اظهارداشت:: فرمانداری به عنوان دستگاه حاکمیت نقش نظارتی بر کار سمن‌ها دارد، درخواست‌های مطرح شده در هیات نظارت بررسی شده و استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار تبریز ادامه داد: بعد از استعلام به عمل آمده، به افرادی که به عنوان گردانندگان اصلی سمن‌ها معرفی می‌وند، مجوز داده می‌شود و کار آنها کاملا غیرسیاسی و در عین حال غیرانتفاعی، غیردولتی و کاملا مردمی است .

راستگو با اشاره به تعداد سمن‌های فعال در تبریز گفت: براساس مجوزهایی که فرمانداری صادر کرده است، ۹۳ مورد سمن فعال است که ۱۷ سمن در حوزه مباحث فرهنگی، ۴۳ سمن در امور خیریه و بقیه در حوزه علمی و ورزشی فعال هستند.

فرماندار تبریز از اعتماد مردم به حاکمیت به عنوان سرمایه اجتماعی نظام  یاد کرد و گفت: هرقدر در جامعه ارتباطات مردم با همدیگر و ارتباطات با مدیران و مسوولان  تنگاتنگ باشد، موفقیت بیشتری در کارها حاصل می‌شود و یک بخش این ارتباط  سازمان‌های مردم‌نهاد هستند

وی ادامه داد: به عنوان مثال مردمی که به ما مراجعه می‌کنند و مشکلات درمانی یا سایر مشکلات را دارند، ما این مردم را به سمن‌ها ارجاع می‌دهیم تا از طریق این سمن‌ها مشکلات مردمی حل و فصل شود ، ما سعی می‌کنیم با سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط زیادی داشته باشیم.

فرماندار تبریز با اشاره به وجود برخی مشکلات در مورد سمن‌ها افزود: مشکلات و چالش‌های موجود در دو حوزه است، اول از نظر نگرش و دیدگاه و دوم در حوزه مشکلات اجرایی است.

وی گفت: موضوع اول این که وقتی سمن‌ها ایجاد شد، باید به صورت شفاف با مردم ارتباط داشته باشد، گزارش و بیلان کاری ارائه دهند که البته سمن‌ها این کار را انجام می‌دهند و این نگرش تا حدودی بهتر شده است .

راستگو افرود: در مورد مشکلات اجرایی باید گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بخشی از کارهای خود را از طریق موسسات مردم‌نهاد مدیریت کنند تا کارها انجام گیرد. در حال حاضر سازمان‌های خدماتی، حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد در حوزه کارهای حمایتی و خیریه می‌توانند با سمن‌ها ارتباط بیشتری داشته باشند.

راستگو با اشاره به این که فعالیت سمن‌ها مستمر باشد، افزود: موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد باید اقدامات و کارهای مستمر انجام دهند و از کارهای مقطعی و کوتا بپرهیزند.

وی، نقش و سیاست فرمانداری را در قبال سمن‌ها، حمایت‌گونه اعلام کرد و اظهار داشت: دیدگاه و سیاست ما این است که  موسسات مردم‌نهاد را تقویت و حمایت کنیم تا آنها بتوانند از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =