کد خبر : 29579
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۴

سال ۱۴۰۰ بهار پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۵

سال ۱۴۰۰ بهار پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۵

پس از بهره‌برداری از طرح‌های متعدد عمرانی و خدمات محله‌ای در سال جاری چندین پروژه مهم و اساسی دیگر توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز طبق زمان‌بندی تقدیم شهروندان می‌شود.

به گزارش نگاه، با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال تولید پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدمات‌رسانی به شهروندان در راستای تحقق بخشیدن به این فرمان سیاست‌گذاری شده است.

میر علی اصغر نساج شهردار منطقه ۵ تبریز در رابطه با عملکرد این منطقه در سال جاری با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات شهروندان و محلات و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای تحقق شعار سال بوده است، گفت : سال ۱۴۰۰ بهار پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۵  بوده است.

وی شهرداری منطقه ۵ را کارگاه عمرانی کلانشهر تبریز دانست و گفت: با ۵۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های متعدد عمرانی و خدماتی از ابتدای سال در سطح حوزه و همچنین در برخی از مناطق شهر برنامه‌ریزی شده است.

شهردار منطقه ۵ افزود: امسال با ۱۳۰۰ میلیارد ریال هزینه طرح‌های عمرانی و خدماتی افتتاح و تقدیم شهروندان شده است.


نساج همچنین در مورد احداث چندین پروژه مهم که طبق زمانبندی به بهره‌برداری می رسند، خاطرنشان کرد: پل توسعه دو کمال با هزار میلیارد ریال اعتبار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و شاهد پایان یافتن فاز اول اتوبان ولایت خواهیم بود.

وی با ذکر این نکته که شهردار تبریز بر سرعت یافتن و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در حداقل زمان تاکید دارد، اظهار کرد: سرعت عملیات اجرایی همه پروژه‌های عمرانی این منطقه در دوره جدید مدیریت شهری بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: باند کندرو جنوبی جاده تهران با چهار کیلومتر طول سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود. بخش‌های اصلی این پروژه به اتمام رسیده و تنها تملک چند ملک واقع در مسیر باقیمانده که با آزادسازی مسیر باند کندرو جنوبی به بهره‌برداری رسیده و شاهد ساماندهی و تغییر در مبلمان ورودی شرق تبریز خواهیم بود.  


شهردار منطقه ۵ تحقق برنامه افزایش یک متر مربعی سرانه فضای سبز این منطقه در سال جاری را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: پنج پارک محله‌ای در سال جاری افتتاح شده است.  
وی به عملیات عمرانی در پارک جنگلی ۴۰۰ هکتاری آرپادره‌سی نیز اشاره کرد و گفت: به‌زودی با ۳۵ میلیارد ریال هزینه، برق‌رسانی به دو مخزن سپتیک و تامین روشنایی مسیر دو کیلومتری پارک جنگلی به بهره‌برداری می‌رسد.
نساج اجرای دو پل میدان شهید فهمیده با ۵۰۰ میلیارد ریال، تقاطع غیر همسطح رسالت با ۵۰۰ میلیارد ریال و تکمیل بازارچه میوه و تره‌بار مرزداران با ۲۰ میلیارد ریال هزینه را از دیگر پروژه‌های فعال منطقه دانست که در حال اجرا شدن است.

به گفته وی، به‌زودی با برگزاری آگهی مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی پل دوربرگردان کرکج نیز شروع می شود.

شهردار منطقه ۵ همچنین از افتتاح ساماندهی گلزار شهدای محله تاریخی شنب غازان در روزهای آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی و خدماتی باشیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + پنج =