کد خبر : 21785
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۵۲

زکوات مردم در کجا هزینه می شود؟

زکوات مردم در کجا هزینه می شود؟

زکات

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به جمع آوری ۲۸ میلیارد تومان زکات در استان طی ۹ ماه نخست سال‌جاری، به تشریح محل مصارف آن پرداخت.

زکوات مردم در کجا هزینه می شود؟

یونس فاتح با اعلام این خبر، اظهار کرد:  ۵۸ درصد از زکات جمع آوری شده در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ برای امور محرومان هزینه شده و مابقی درآمد حاصل نیز در طرح های عمرانی و عام المنفعه مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۳۴۶ مبلغ برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، گفت: اکنون دو هزار و ۹۰۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: پرداخت ۸۸ مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، احداث یا تعمیر مسکن ۲۲۲ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمانی و تحصیلی ۷۴۲ نیازمند، آزادی سه زندانی و پرداخت کمک معیشت به ۲۹ هزار و ۶۵۵ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات از ابتدای سال تاکنون بوده است.

فاتح بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک‌های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان کرد: مردم خیّر استان می توانند کمک‌های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #۰۴۱*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =