کد خبر : 12751
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۵۷

زهرا ساعی : حقوق معلولان باید در بودجه ۹۸ مورد توجه ویژه قرار گیرد/ مسئولان اجرایی نباید این قشر را مورد بی‌مهری قرار دهند

زهرا ساعی : حقوق معلولان باید در بودجه ۹۸ مورد توجه ویژه قرار گیرد/ مسئولان اجرایی نباید این قشر را مورد بی‌مهری قرار دهند

رئیس فراکسیون معلولان مجلس، در نشست فراکسیون معلولان مجلس که به منظور بررسی اعتبارات لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان تشکیل شده بود بر ضرورت توجه ویژه به نیاز این قشر در بودجه ۹۸ تاکید کرد. به گزارش آوای سهند، نشست فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دیروز(سه شنبه ۱۳ آذرماه) به منظور بررسی

رئیس فراکسیون معلولان مجلس، در نشست فراکسیون معلولان مجلس که به منظور بررسی اعتبارات لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان تشکیل شده بود بر ضرورت توجه ویژه به نیاز این قشر در بودجه ۹۸ تاکید کرد.

به گزارش آوای سهند، نشست فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دیروز(سه شنبه ۱۳ آذرماه) به منظور بررسی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان که باید در قانون بودجه ۹۸ لحاظ شود با حضور اعضای فراکسیون معلولان مجلس، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، مسئول امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان  تعدادی از  سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ‌ای فعال در حوزه معلولان و تعدادی از معلولان برگزار شد.

سازمان بهزیستی وظیفه خطیری در جهت حمایت از معلولان برعهده دارد

زهرا ساعی ، در تشریح روند طی‌شده برای تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، گفت: لایحه حمایت از معلولان از سال ۸۳-۸۴ مغفول باقی مانده بود و قانونی هم که در آن زمان برای حمایت از این قشر ایجاد شده بود تنها ۱۶ ماده داشت که در این دوره از مجلس با تلاش این فراکسیون به مجلس عودت داده شده و در سال ۹۶ تصویب شد و در فروردین سال ۹۷ نیز توسط دولت ابلاغ شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در قانون جامع حمایت از معلولان تلاش شده است که برای تمام وزارتخانه‌ها تکالیفی تعیین شود تا بتوان خدمات خوبی را در تمام ابعاد تامین اشتغال، مسکن، درمان و تسهیل روند تردد از طریق مناسب‌سازی معابر شهری به این قشر ارائه داد.

ساعی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در ساخت معابر و اماکن عمومی معلولان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه تعیین ۵ درصد سهمیه از استخدام‌های هر دستگاه به منظور بکارگیری معلولان رعایت نشده است، هر چند که موضوع نبود شغل برای افراد تحصیلکرده تنها مربوط به معلولان نبوده و یک مشکل عمومی است، اما در این زمینه به معلولان ظلم بیشتری شده است.

وی یادآورشد: البته سازمان بهزیستی وظیفه خطیری در جهت حمایت از معلولان برعهده دارد و می‌تواند با مدیریت بهتر و تعامل بیشتر با دولت و مجلس اقدامات خوبی را در جهت حمایت از معلولان انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه نگهداری معلولان افزایش پیدا کرده، لازم است دولت برای مراکز نگهداری از معلولان که به صورت هیات امنایی به این امر مبادرت ورزیده‌اند، امتیازهایی را درنظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: فراکسیون معلولان نیز تلاش می‌کند که در فصل بودجه اعتبارات مناسبی در بودجه ۹۸ در جهت اجرای قانون جامع حمایت از معلولان تعیین شود، ضمن اینکه قطعا باید بعد از تصویب این بودجه جلساتی را به منظور نحوه تخصیص آن در بخش‌های مختلف متناسب با مطالبات جامعه هدف داشته باشیم.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: هم‌اکنون انتظار نمایندگان مجلس این است که بتوانیم در جهت اجرای موارد مندرج در قانون جامع حمایت از معلولان اعم از مناسب‌سازی شهر، اشتغال، توانبخشی و حوزه درمان این قشر به حد مطلوب دست پیدا کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 16 =