کد خبر : 29571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۷

روز خونین تبریز/ تجهیز خیابان‌ها تنها راه علاج

روز خونین تبریز/ تجهیز خیابان‌ها تنها راه علاج

به نظر می‌رسد، اهتمال ویژه برای شناسایی و تجهیز دوربین‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر، طی مدت کوتاهی از حجم تصادفات خصوصا تصادفات منجر به جرح یا فوت جلوگیری خواهد کرد.

تبریز روز گذشته روز خونینی را پشت سر گذاشت. یک نصف روز کافی بود تا ۷ کشته و مصدوم حاصل از بی دقتی رانندگان، خانوادهایی را داغدار یا دچار دردسر نماید.

عصر دیروز بر اثر شدت تصادف خودرو پژو با پیکان وانت، یک نوجوان جان خود را از دست داد و شب همان روز، سرعت بیش از حد خودرو پرایدو برخوردش با تیر چراغ برق موجب کشته شدن دو نفر و زخمی‌شدن سه نفر شد که اکثر این تلفات مربوط به قشر جوان جامعه می‌شد.

این اولین بار نیست که شهر تبریز شاهد تصادف سنگین منجر به فوت یا جراحت شدید می‌شود. بزرگراه پاسداران و شهید کسایی در شمال و جنوب شهر تبریز از اصلی ترین جاده‌های حادثه خیز تبریز به حساب می‌آیند که متاسفانه کمترین علائم اخطار و بازدارندگی نیز شامل این دو مسیر اصلی تبریز می‌شود.

اما طی یکی دو سال اخیر، میزان تلفات درون شهر تبریز با توجه به حجم و کیفیت مسیرهای تردد در این شهر به شدت بالا رفته است. سال گذشته بود که سرعت بیش از حد خودرو دنا در زیرگذر آخر شریعتی، موجب مرگ سه نفر و جراحت چند نفر دیگر شد. تصادفاتی از این دست که نشان می‌دهد، قواعد و اصول رانندگی در شهر تبریز درحال تغییر است!

علل متعددی برای افزایش تصادفات درون شهری میتواند دخیل باشد. ازجمله بی توجهی رانندگان به علائم هشدار دهنده، رانندگی بد و خارج از مقررات راهنمایی و رانندگی یا غیر استاندارد بودن برخی از مسیر‌های تردد، اما شاید اصلی ترین دلیل افزایش حجم تصادفات، نبود بازدارندگی در سطح شهر توسط عوامل انتظامی‌است.

برای مثال، میزان دوربین کنترل سرعت موجود در شهر با توجه به حجم خودرو و مسیرها، منطقی به نظر نمی‌رسد. تجهیز دروبین‌های کنترل سرعت در نقاط حادثه خیز تبریز، تجربه موفقی است که نسان می‌دهد در هر مسیر حادثه خیزی که دوربین نصب شده، چه میزان از آمار تصادفات کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد، اهتمال ویژه برای شناسایی و تجهیز دوربین‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر، طی مدت کوتاهی از حجم تصادفات خصوصا تصادفات منجر به جرح یا فوت جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 9 =