کد خبر : 2992
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۲۹

روحانی گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری است/احتمال رد صلاحیت روحانی امر بعیدی است

روحانی گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری است/احتمال رد صلاحیت روحانی امر بعیدی است

نماینده مردم تهران گفت: روحانی گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری است. برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید به گزارش نگاه، محمود صادقی در آیین دانشجویی بنیان های فکری انقلاب که به همت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه

نماینده مردم تهران گفت: روحانی گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری است.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نگاه، محمود صادقی در آیین دانشجویی بنیان های فکری انقلاب که به همت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت:در ۳۸ سالگی انقلاب هستیم و نسل اول انقلاب متاسفانه در حال کهنسالی و کوچ از این دنیا به دیار باقی هستند.

وی افزود: انقلاب یک پروژه نیست بلکه یک پروسه و فرآیند است و در طول زمان به تکامل میرسدو انقلاب اسلامی نیز در طول زمان باید به بلوغ خود برسد.
وی گریزی به موضوع جلسه زد و تصریح کرد، باتوجه به موضوع جلسه که بنیان های فکری انقلاب است باید پرسید که چرا انقلاب کردیم؟
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این انقلاب ماحصل چند ماهه ۵۷ نبود بلکه میتوان به انقلاب مشروطه پیوند کرد افزود: مردم دنبال مشروط کردن قدرت بودند. مهم ترین نتیجه مشروطیت تعیین قانون اساسی بود و نکته دیگر مردوم خواهان  عدالتخانه بود و در تداوم آن مسیر بود متاسفانه که ایران دچار ارتجاع شد در ادامه آن نهصت ملی شدن صنعت نفت صورت گرفت.
صادقی سه نوع مطالبه مردم را زمینه ساز انقلاب دانست و تصریح کرد که
۱- حرکتهایی در جهت آزادی و ضد استبداد -حرکتهایی که به دنبال عدالت بودند وحرکت هایی که به دنبال برپایی تعالیم اسلامی بودند، این سه حرکت در انقلاب اسلامی به هم پیوسته شد و موجب پیروزی انقلاب شد.
صادقی گفت: درقرائت امام(ره) ازاسلام اصول مربوط به عدالت وکرامت انسانی مشهود است،کرامت انسانی یکی ازبزرگترین ارزشهای اسلامی ویک مبنای محوری است.
وی اضافه کرد: برخی افرادنباید کرامت انسانی رادر جهت منافع شخصی خودبه استثمار بگیرد.
صادقی اذعان داشت: درحاکمیت اسلامی،حاکمیت نفی غیرخدا وجود دارد وهمه اصول اسلام به علت عادلانه بودن پذیرفته شده است؛ازنظر اسلام رهبری شرایط ویژه ای دارد وبااراده مردم تفویض می شود.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: در اسلام هدف از حکومت ،حکومت نیست؛حکومت یک وسیله برای اجرای عدالت است؛حکومت بایدبه گونه ای باشد که زمینه رابرای استعدادهای انسانی فراهم سازد.
وی اذعان داشت: حکومت نمی‌تواند متولی همه امور باشدوباید زمینه رابرای مشارکت مردم فراهم سازد.
صادقی با اشاره به سخنان بنیان گذار انقلاب مبنی بر اینکه«من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم» اظهار داشت: رهبری به پشتیبانی ملت تعیین می شود ویک فردنظارت پذیر ومسعولیت پذیراست.
وی ابراز داشت،استثناها نباید تبدیل به قاعده شود برخی ها برای سوء استفاده شخصی استثناها راتبدیل به اصل کرده است وازان بهره برداری می‌کنند.

صادقی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان درباره حساب های قوه قضائیه گفت:باید این نوع حسا بها متمرکز بر خزانه بشودو کسی نمی تواند نمیتوانند این پول ها را سپرده گذاری کنند تا از سودآن استفاده کنند.البته در این مورد بر اساس پیگیری ها و اطلاعات بدست آمده اجازه داده شده که قوه قضائیه بر اساس موازن شرع و قانون برای برطرف کردن موانع و مشکلات بودجه ای سپرده گذاری کنند. درخواست من از قوه قصاییه هم این بود که شفاف سازی کنند. وزیراقتصاد هم گفت که سپرده ها در یک حساب است و سود ها در حسابی به نام شخص است.سود به حسابی که شخصی است واریز می شود و  وزیر اقتصاد گفت که بانک مرکزی میگوید این حساب ها مانندسایر حساب های دولتی است و ایرادی ندارد.
صادقی در پاسخ به سوالی نیز گفت: روحانی گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری است. وی درباره احتمال رد صلاحیت روحانی نیز گفت که بسیار این امر بعید است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =