کد خبر : 15993
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۲۵

رعایت استانداردهای IFRS به جای اعمال نظر مدیران مالی

رعایت استانداردهای IFRS به جای اعمال نظر مدیران مالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بیش از اینکه در صورت‌های مالی شرکت ها و بانک ها استانداردهای بین المللی همانند IFRS  اعمال شود، نظر مدیران لحاظ می شود. معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به الزام بانک ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بیش از اینکه در صورت‌های مالی شرکت ها و بانک ها استانداردهای بین المللی همانند IFRS  اعمال شود، نظر مدیران لحاظ می شود.

معصومه آقاپور علیشاهی

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به الزام بانک ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS، گفت: بانک ها برخی از این استانداردها را رعایت می کنند، اما از خلأهای قانونی داخلی برای تطابق با قوانین IFRS استفاده می‌کنند، چراکه اگر صورت‌های مالی بانک ها و شرکت ها واقعی و حقیقی بود، اکنون نباید وارد رکود اقتصادی و رکود تورمی می‌شدیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در صورت‌های مالی شرکت ها و بانک ها بیش از اینکه استانداردهای بین المللی همانند IFRS  اعمال شود نظر مدیران لحاظ می شود، افزود: متاسفانه در حوزه رعایت و اجرای استانداردهای IFRS توسط بانک ها  و شرکت ها سخت گیری لازم صورت نمی پذیرد.

 

بانک‌ها بخشی از IFRS را رعایت و قسمتی را اعمال نمی کنند
وی ادامه داد: استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS به گونه ای است که بانک‌های ایران می‌توانند بخشی از آنها را رعایت و تعدادی را اعمال نکنند و در واقع تعدادی از این استانداردها را نادیده بگیرند.

بانک‌ها را باید از مرز تهدید با توجه به منفی بودن کفایت سرمایه آنها خارج کنیم و زمانی که به شرایط عادی بازگشتند از آنها خواسته شود که این استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی را رعایت کنند

آقاپور با بیان اینکه اعمال مدیریت ها در صورت‌های مالی بیشتر بانک ها و شرکت های کشور رخ می‌دهد، تاکید کرد: تا زمانی که در کشور واقع گرا نباشیم و چشم های خود را بر روی حقیقت ها بسته و شاخص صحیحی از اطلاعات و آمایش آن  نداشته باشید، هیچکدام از برنامه ریزی هایی که برای اهداف بلند مدت انجام می‌دهیم، عملیاتی نخواهند شد و حتی در روزمرگی ها نیز دچار چالش می‌شویم.

برای اجرای IFRS باید ابتدا اطلاعات دقیق و آمار  مورد نیاز را از بانک‌ها کسب کنیم
وی با اشاره به اینکه برای اجرای IFRS باید ابتدا اطلاعات دقیق و آمار  مورد نیاز را از بانک‌ها کسب کنیم، افزود: بانک‌ها را باید از مرز تهدید با توجه به منفی بودن کفایت سرمایه آنها خارج کنیم و زمانی که به شرایط عادی بازگشتند از آنها خواسته شود که این استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی را رعایت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک ها همانند شخص یا اشخاصی هستند که جراحت بزرگ برای آنها ایجاد شده است، لذا باید ابتدا خونریزی آنها را بند آورده و پس از آن درباره کمبود ویتامین ها بحث شود، براین اساس باید در شرایط کنونی ابتدا بانک‌ها را از فضای کنونی دور کرد و سپس از آنها خواست که استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی IFRS را رعایت کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =