کد خبر : 3903
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۴۶

رشد ۶۹ درصدی بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی

رشد ۶۹ درصدی بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از ۲۵ اسفند تا سه فروردین در مجموع ۲۶ هزار و ۵۶۷ مورد بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶۹ درصدی بازدید از این مراکز داشته است. به گزارش نگاه،

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از ۲۵ اسفند تا سه فروردین در مجموع ۲۶ هزار و ۵۶۷ مورد بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶۹ درصدی بازدید از این مراکز داشته است.

به گزارش نگاه، “مرتضی آبدار” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، روز گذشته طی جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، که با حضور “محمد صادق پورمهدی” قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر، در خانه تاریخی حیدزاده برگزار شد، از افزایش ۶۹ درصدی تعداد بازدیدکنندگان موزه ها و محوطه های تاریخی استان، نسبت به سال گذشته، طی روز های ۲۵ اسفند تا ۳ فروردین خبر داد.

وی در این جلسه به آمار های مربوط به خدمات سفر استان طی روزهای ۲۵ الی ۳ فروردین، که توسط کمیته آمار و اطلاعات بدست آمده بود، اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از ۲۵ اسفند الی ۳ فروردین، پذیرای ۵۹ هزار و ۸۸۸ نفر در مراکز اقامتی خود بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

آبدار در جلسه ستاد خدماتی سفر استان، به ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید کرد و گفت: تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان، طی روز های اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، هشتصد و پنجاه و شش فقره بازدید به عمل آورده اند که در این میان اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقا کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی انجام گرفته است؛ با توجه به نظارت های اقدام شده، ۵ فقره اخطار کتبی و ۵۹ فقره تذکر کتبی به مراکز متخلف و ۲۳ فقره تشویق به مراکز خدماتی مورد تایید، صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: طی بررسی هایی که از ۲۵ اسفند الی ۳ فروردین صورت گرفته است، مراکز موزه ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی همشهریان و مسافران نوروزی مواجه شده که در این میان، کلیسای سنت استپانوس با افزایش ۱۰۳ درصدی، موزه آذربایجان با افزایش ۵۴ درصدی و موزه قاجار با افزایش ۱۲۹ درصدی بازدید خود، نسبت به سال گذشته، در میان پر بازدیدترین اماکن استان قرار گرفته اند.

آبدار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان به افزایش تعداد پرواز های داخلی و خارجی فرودگاه تبریز اشاره کرد و گفت: فرودگاه تبریز روزهای نخست سال ۹۶ خود را با حجم گسترده ای از پرواز های داخلی و خارجی آغاز کرد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است، البته قابل ذکر است که در این میان تعداد پروازهای داخلی رشد بیشتری داشته است و این مهم نشان از ارجحیت سفرهای داخلی برای هموطنان، جهت سفرهای نوروزی خود است.

وی افزود: در سال جدید علاوه بر افزایش سفرهای هوایی، آمار سفرهای زمینی نیز شامل راه آهن و محورهای مواصلاتی استان افزایش یافته است؛ بطوریکه ورودی مسافران از راه آهن تبریز نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و تردد خودرو ها در محورهای مواصلاتی استان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مرتضی آبدار در پایان سخنان خود بیان کرد: طبق بررسی هایی که توسط کمیته آمار و اطلاعات صورت گرفته، سفرهای ترمینالی استان با کاهش ۱۴ درصدی مواجه شده است و این آمار بیانگر کاهش سفرهای نوروزی از طریق اتوبوس های مسافرتی است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 8 =