کد خبر : 18371
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

راهکارمعاون امنیتی سیاسی استانداربرای مشکل زباله گردی

راهکارمعاون امنیتی سیاسی استانداربرای مشکل زباله گردی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت فرهنگ سازی توسط سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی برای مقابله با پدیده زباله گردی تاکید کرد. به گزارش سهند، علیار راستگو در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان با محوریت کارگروه سلامت، بانوان و خانواده، بررسی عوامل این پدیده نوظهور اجتماعی را

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت فرهنگ سازی توسط سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی برای مقابله با پدیده زباله گردی تاکید کرد.

به گزارش سهند، علیار راستگو در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان با محوریت کارگروه سلامت، بانوان و خانواده، بررسی عوامل این پدیده نوظهور اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تفکیک زباله در مبدا و فرهنگ سازی این موضوع در خانواده‌ها، می‌تواند کاهش تمایل به زباله گردی را در پی داشته باشد.
وی اظهار داشت: شهرداری تبریز روزانه بیش از ۱۲۰۰ تن زباله از سطح شهر، جمع آوری می کند و انتظار داریم با همکاری این مجموعه و سایر سازمان های دولتی، شاهد تفکیک اصولی و علمی زباله‌ها باشیم.
وی موفقیت در بسیاری از مسائل زیست محیطی را نتیجه فعالیت چشمگیر سازمان های مردم نهاد در استان دانست و گفت: باید دستگاه های دولتی نیز همچون سمن ها، حساسیت بیشتری نسبت به سامان دهی این موضوع داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه با قدردانی از خدمات و تلاش های شهرداری تبریز در ارتباط با بازیافت زباله اظهار داشت: معاونت فرهنگی شهرداری تبریز برای فرهنگ سازی در این موضوع، آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه کند و برای جمع آوری نوبتی و تفکیکی زباله در سطح شهر تبریز اقدام کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: افزایش زباله گردی فقط ناشی از شرایط بد اقتصادی و معیشتی کنونی نیست بلکه رواج سبک زندگی مصرفی نیز در افزایش زباله ها و زباله گردها مؤثر است.
بدر شکوهی افزود: تفکیک اصولی زباله از مبدأ، دفع بهداشتی و اساسی زباله و واکسیناسیون زباله گردها در کاهش تبعات این پدیده مؤثر خواهد بود.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 5 =