کد خبر : 13247
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۸:۰۵

راز سر به مُهر درختان قطع شده باغی در بلوار ۲۹ بهمن تبریز

راز سر به مُهر درختان قطع شده باغی در بلوار ۲۹ بهمن تبریز

 شهردار و اعضای شورای شهر تبریز در حالی که نسبت به چنین اتفاق بزرگی سکوت کردند که چند روز بعد تصاویری از دوچرخه‌سواری و اتوبوس‌سواری آنها در رسانه‌ها منتشر شد. تصاویری که ادعا می کردند این اقدام در راستای حفاظت از محیط زیست و عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. به گزارش آوای سهند

 شهردار و اعضای شورای شهر تبریز در حالی که نسبت به چنین اتفاق بزرگی سکوت کردند که چند روز بعد تصاویری از دوچرخه‌سواری و اتوبوس‌سواری آنها در رسانه‌ها منتشر شد. تصاویری که ادعا می کردند این اقدام در راستای حفاظت از محیط زیست و عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی است.

به گزارش آوای سهند از فارس، طی روزهای اخیر موضوع قطع درختان در گوشه گوشه تبریز، با واکنش‌های بسیاری از سوی شهروندان و برخی مسوولان همراه شده است.

شهرداری منطقه ۲ تبریز و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در واکنش به اخبار و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی در خصوص قطع درختان بلوار ۲۹ بهمن اعلام کردند که درختان خشکیده این ملک شخصی با هدف جلوگیری از تسری آفات و امراض به سایر درختان قطع شده‌اند.

این در حالی بود که مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی پس از بازدید از این باغ از بررسی درختان قطع شده توسط کارشناسان این اداره کل خبر داده و اذعان داشت که تمامی درختان قطع شده آفت زده و بیمار نبودند.

شهروندان تبریزی ولی با این توضیحات هم قانع نشدند و منتظر صبح یکشنبه و برپایی جلسه شورای شهر تبریز بودند تا شاید راز قطع حدود ۲۰۰ درخت با شکستن مهر سکوت اعضای شورای شهر فاش شود، در ناباوری حتی در این جلسه هم اظهارنظری صورت نگرفت .

شهردار و اعضای شورای شهر تبریز در حالی که نسبت به چنین اتفاق بزرگی سکوت کردند که چند روز بعد تصاویری از دوچرخه‌سواری و اتوبوس‌سواری آنها در رسانه‌ها منتشر شد.

تصاویری که ادعا می‌کردند این اقدام در راستای حفاظت از محیط زیست و عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی است.

حال این سوال مطرح می‌شود که شهری با مشکلات آلودگی فراوان که تنها با افزایش فضای سبز می‌توان کمی از گره آلودگی آن کاست، چرا توسط نهادی به تدریج خالی از درخت می‌شود و در اقدامی عجیب برای کمک به کاهش آلودگی نمایش دوچرخه سواری در شهر جریان پیدا می‌کند؟

طبق شنیده‌های فارس، شاید علت سکوت شهردار و اعضای شورا در خصوص این موضوع ریشه در پرداخت مبلغی از سوی مالک باغ به شهرداری منطقه ۲ تبریز در قبال تغییر کاربری این باغ باشد.

خبرنگار خبرگزاری فارس، طی تماس با باقری مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تبریز موضوع را پیگیری کرد که وی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: نمی‌توانم تایید یا تکذیب کنم و بهتر است با شهردار منطقه صحبت کنیم.

متاسفانه باقر خوشنواز شهردار منطقه ۲ تبریز نیز با وجود تماس های مکرر، حاضر به گفت‌وگو با فارس نشد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =