کد خبر : 15804
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

دیدار مسعود پزشکیان با اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه

دیدار مسعود پزشکیان با اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه

دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه ۱۲ تیر با پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه دیدار و گفتگو کرد   به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه ۱۲ تیر با پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه دیدار و گفتگو کرد . پزشکیان با

دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه ۱۲ تیر با پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه دیدار و گفتگو کرد

 

دیدار مسعود پزشکیان با معاون شورای فدراسیون روسیه

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه ۱۲ تیر با پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه دیدار و گفتگو کرد .

پزشکیان با قدردانی از برگزاری همایش توسعه نظام های پارلمانی توسط دومای دولتی روسیه گفت: ما به گسترش روابط پارلمانی و به تبع آن، پیشبرد دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور ارزش و اهمیت زیادی قائل هستیم و برگزاری همایش های بین المللی پارلمانی مثل این همایش را در این راستا ارزیابی می کنیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر موضوعات همایش پارلمانتاریم و تحلیل اظهارات مختلف هیاتهای پارلمانی کشورهای شرکت کننده، افزود: برای دست یابی به فهم مشترک پارلمانی و توسعه پارلمانتاریسم، تیم های کارشناسی متشکل از کارشناسان برجسته و دلسوز کشورها  قبل از برگزاری نشست، جلسات تخصصی برگزار کرده و نتیجه را به شکل مستند به نمایندگان شرکت کننده در این همایش، ارائه نمایند. چنین فرایندی می تواند قدم موثر و سازنده ای در گسترش نظام پارلمانی و دست یابی به اهداف مورد نظر باشد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، داشتن اختلاف عقیده و دیدگاه در برخی از مسائل منطقه ای و بین المللی را امری طبیعی دانست و ضمن تبیین سیاست های جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتگو و تعامل سازنده و مستمر، ضمن کاهش اختلافات و تجمیع تلاشها، می تواند زمینه دست یابی به زبان و فهم مشترک را فراهم سازد. موضوعی که جامعه جهانی در حال حاضر به شدت بدان نیازمند است. بر همین اساس، کشورهای منطقه می توانند با گفتگو و تعامل و ایجاد اعتماد متقابل، صلح و ثبات منطقه را تامین و نفش مهمی در راستای امنیت جهانی ایفا نمایند. در صورت تحقق چنین شرایطی، نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه ای و دخالت  امریکا نیست.

در ادامه این دیدار پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه، سفر هیأت پارلمانی عالی رتبه کشورمان به روسیه و شرکت در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی را فرصتی برای توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین دانست و افزود: افزایش همکاری های منظم پارلمانی مبنایی برای توسعه روز افزون همکاری های ایران و روسیه در آینده خواهد بود.

ایشان در ادامه اعلام نمود که که مواضع ایران و روسیه در بسیاری از موارد به هم نزدیک بوده و ما نیز مخالف تحریم، قلدری، خروج یکجانبه گرایانه کشورها از معاهدات و توافقنامه های بین المللی مهم از جمله برجام هستیم.

معاون دومای روسیه با اعلام این که روسیه با امریکا و شرکای غربی آن اختلافات نظر زیادی دارد تاکید که گفتگوی مستقیم با امریکایی ها و نیز دعوا و بحث با آنها بی فایده است. تنها راه مقابله با رویکردهای امریکا و پاسخ به برخی مسائل، برگزاری جلسات متعدد، گفتگو، معاشرت، اعتمادسازی با کشورهای جهان و پارلمانهاست.

ما سیاست ها و رویکرد ایران در منطقه را درک می کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =