کد خبر : 5007
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۷

دو هزار نفر به شاغلین ارس افزوده خواهد شد/ صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات گلخانه‌ای در چهار ماه نخست سال جاری

دو هزار نفر به شاغلین ارس افزوده خواهد شد/ صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات گلخانه‌ای در چهار ماه نخست سال جاری

عرب‌باغی گفت: امسال با بهره‌برداری از پروژه های درحال احداث دو هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل در ارس اضافه می‌شود. به گزارش  نگاه ، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های صنعتی تا پایان امسال تعداد شاغلین ارس افزایش

عرب‌باغی گفت: امسال با بهره‌برداری از پروژه های درحال احداث دو هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل در ارس اضافه می‌شود.

به گزارش  نگاه ، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های صنعتی تا پایان امسال تعداد شاغلین ارس افزایش می یابد.

وی از صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در چهار ماه نخست امسال به چهار کشور خبر داد و افزود: در چهار ماه نخست امسال صادرکننده نمونه مناطق آزاد ایران بودیم.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در بخش‌های کشاورزی و صنعتی ارس سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده است، ایجاد و تکمیل زنجیزه تولید تا صادرات در بخش های مختلف صنعی و کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

وی اذعان کرد: در بخش کشاورزی برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای صحیح مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین نگهداری محصولات بعد از برداشت صورت گرفته و سردخانه ۱۷۰۰ تنی که در جریان سفر مشاور رییس جمهور به بهره برداری رسید از این جمله است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات سازه های گلخانه‌ای تولید شده در ارس خبر داد و گفت: یکی دیگر از موارد تکمیل زنجیره تولید تا صادرات محصولات تولیدی ارس، راه اندازی کارخانه تولید سازه های گلخانه ای و تامین نیاز سرمایه گذاران ارس و صادرات به کشورهای مختلف دنیا است.

عرب باغی با بیان اینکه ۲۵۰ هکتار اراضی گلخانه ای در ارس زیر کشت رفته و در حال آماده سازی برای تولید و صادرات به بازار ۴۵۰ میلیون نفری کشورهای cis هستند، از صادرات روزانه ۱۵ تا ۲۰ کانتینر محصولات گلخانه ای خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر اینکه ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح است، به قطب تولید محصولات کشاورزی در بین این مناطق نیز تبدیل شده است.

وی خاطر نشان ساخت: برنامه‌ها و راهبردهای اساسی تدوین شده برای مناطق آزاد از جمله توجه به تولید و خودکفایی و خوداتکایی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال بود که تمامی این سیاست‌ها با برنامه ریزی های دقیق و علمی در ارس محقق شده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =