کد خبر : 10104
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

دومین سینمای سیار آذربایجان‌شرقی در هشترود افتتاح شد

دومین سینمای سیار آذربایجان‌شرقی در هشترود افتتاح شد

دومین سینمای سیار استان آذربایجان‌شرقی در هشترود افتتاح شد. به گزارش نصر از فارس، علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح این سینما خواستار ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر را شد و اظهار داشت: تاکنون ورود سرمایه‌گذاران

دومین سینمای سیار استان آذربایجان‌شرقی در هشترود افتتاح شد.

به گزارش نصر از فارس، علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح این سینما خواستار ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر را شد و اظهار داشت: تاکنون ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی روند پرشتابی گرفته است.

وی افزود: داشته‌های ما در حوزه سینما و فیلم جوانان مشتاق و هنرمندان پیشکسوتی هستند که در تعامل با هم آینده‌ خوبی را برای سینمای استان رقم می‌زنند.

محرمی فرهنگ را زیربنای توسعه عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشته باشیم و پایدار باشیم باید در عرصه فرهنگ پیشرفت کنیم.

وی گفت: امروز ما با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که از سوی دشمنان در منطقه علی‌الخصوص برای کشورمان طراحی شده مواجه هستیم که همه باید هوشیار باشند و با این ترفند دشمنان مبارزه کنند.

محرمی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۸۰۰ صندلی به صندلی‌های سینماهای استان و ۴۰ درصد سینماها رشد داشته است.

ثبت ملی آئین شکرگذاری و برداشت گندم در هشترود

امین امینیان فرماندار هشترود هم آسیب‌های اجتماعی را ریشه در مسائل فرهنگی دانست و افزود : برای اینکه جوانان به انحراف کشیده نشوند بهتر است در خصوص مسائل فرهنگی کار کنیم.

وی افزود: اگر در خصوص مسائل فرهنگی آنطور که شایسته شهرستان هشترود است، کار کنیم جوانان با تفریحات سالم اوقات فراغت خود را پر می‌کنند.

امینیان اضافه کرد: لازمه ایجاد نشاط در جامعه توجه به حوزه فرهنگی می‌باشد که امروز نیز با افتتاح این سینما گامی در این جهت بر می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ پیش زمینه توسعه بوده و برای دستیابی به توسعه پایدار نیاز است تا بیش از پیش به این مقوله توجه شود.

فرماندار شهرستان هشترود خواستار ثبت ملی آئین شکرگذاری و برداشت گندم در هشترود را شد و گفت : اگر این آئین ثبت ملی به نام هشترود شود نام این شهرستان در دنیا در اذهان عمومی زنده شود.

وی گفت : کارهای اداری ساخت و احداث مجتمع فرهنگی و هنری در هشترود انجام شده که بزودی این مجتمع احداث خواهد شد.

برگزاری جشنواره خوشنویسی باب العلم و جشنواره عکس ساقه‌های طلایی گندم

رقیه زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود هم از کسب رتبه اول شهرستان هشترود در پیشبرد طرح های اشتغالزایی در استان خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود در سال گذشته با پرداخت ۳۰ مورد وام خود اشتغالی رتبه اول استانی را کسب کرده است.

زارعی با بیان اینکه ۵۶ کانون مساجد در شهرستان هشترود وجود دارد افزود: شهرستان هشترود جزو شهرستان‌های فعال در زمینه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

وی از برگزاری جشنواره خوشنویسی باب العلم و جشنواره عکس ساقه‌های طلایی گندم در این شهرستان خبر داد و افزود: اعتبارات این جشنواره‌ها جذب شده و به‌زودی فراخوان این جشنواره‌ها داده خواهد شد.

زارعی گفت: سینمای سیار هشترود با مشارکت بخش خصوصی و با ۴۰۰ میلیون ریال هزینه و با ظرفیت ۳۰۰ نفر در طول هر هفته فیلم‌های سینمایی اکران خواهد شد.

در این برنامه از خیرین فرهنگی تجلیل شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − یک =