کد خبر : 12095
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۱۲

دولت استاندار آذربایجان‌شرقی را خانه‌نشین می‌کند/ پایان قصه‌های مجید با بازنشستگی اجباری

دولت استاندار آذربایجان‌شرقی را خانه‌نشین می‌کند/ پایان قصه‌های مجید با بازنشستگی اجباری

با محاسبه‌ی سال‌های خدمت مجیدخدابخش روی چرتکه مشخص می شود او ۳۲ سال خدمت دارد اما دیوان محاسبات معیار بازنشستگی اجباری را ۶۵ سال سن و ۳۵ سال خدمت خواند، استاندار آذربایجان‌شرقی می‌توانست به کارش ادامه دهد اما دولت نمی‌خواهد!  زیر کاسه‌ی هیاهو برای بازنشستگی مجید خدابخش نیم‌کاسه‌ای به‌نام اجبار وجود دارد. استاندار آذربایجان‌شرقی می‌گوید من

با محاسبه‌ی سال‌های خدمت مجیدخدابخش روی چرتکه مشخص می شود او ۳۲ سال خدمت دارد اما دیوان محاسبات معیار بازنشستگی اجباری را ۶۵ سال سن و ۳۵ سال خدمت خواند، استاندار آذربایجان‌شرقی می‌توانست به کارش ادامه دهد اما دولت نمی‌خواهد!
مجید خدابخش

 زیر کاسه‌ی هیاهو برای بازنشستگی مجید خدابخش نیم‌کاسه‌ای به‌نام اجبار وجود دارد. استاندار آذربایجان‌شرقی می‌گوید من نیز رفتنی‌ام و حجت را تمام می‌کند اما محمدحسین فرهنگی از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو بر عدم بازنشستگی خدابخش اصرار دارد و برای اثباتِ ادعای خود تفسیرِ دیوان محاسبات را پیش می‌کشد.

کار جایی گره می‌خورد که مجید خدابخش برخلاف سخنان اخیر خود تائید بازنشستگی‌اش را منوط به استعلام وزارت کشور می‌کند و دیری نمی‌گذرد که مشاور او عدم قرارگیری استاندار را در دایره‌ی مشمولیت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان رسانه‌ای می‌کند.

او مواضع فرهنگی را تکرار می‌کند و با اذعان به ۶۲ سالگی نماینده دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی و سابقه‌ی ۳۲ سال خدمت او، تفسیر دیوان محاسبات را مجوزِ ادامه‌‌ی مدیریت خدابخش تا ۶۵ سالگی می‌‌داند.

تا بدین‌جای کار هیچ خبری نیست و درحالی که رسانه‌ها از منتفی شدن خداحافظی استاندار آذربایجان‌شرقی و پایانِ احتمالات جایگزینی او می‌نویسند، معصومه آقاپور نماینده اصلاح‌طلب شبستر صبح امروز بازنشستگی خدابخش را رسانه‌ای می‌کند و از خانه‌نشینی او در موعد مقرر با اجرای قانون مصوب مجلس سخن می‌گوید اما دلیل این همه تناقض چیست؟!

 

خدابخش که پیش‌تر از بررسی گزینه‌های جایگزینی‌اش در وزارت کشور خبر داده بود، نیک می‌داند بازنشستگی بهانه‌ای برای حذفِ اوست و استاندار آذربایجان‌شرقی چه مشمول قانون بازنشستگی بشود و چه نشود باید برود! دولت‌مردان درصدد تغییر استاندار برآمده‌اند و اصلاح‌طلبان نیز راضی‌اند و شاید دلیل اصرار امثالِ آقاپور و انکار فرهنگی همین باشد.

دودوتا چهارتاست، خدابخش از تصمیم دولت برای حذف وی از شمس‌العماره آگاه است و با پذیرش این امر و برای خداحافظی بی‌سر و صدا خود را بازنشسته می‌نامد اما بعداً به رایزنی‌ها و حمایت شخصیت‌ها دل‌خوش می‌کند تا بماند، در این راستا نیز علی‌رغم اینکه قبلاً خود را بازنشسته نامیده است، بار دیگر طی مصاحبه‌ای حرف از استعلام به میان می‌آورد تا راهِ در رو برای خویش نگه‌ دارد.

قرائن نشان می‌دهد حتی اگر تفسیر دیوان محاسبات ملاک عمل قرار گیرد و مدیران زیر ۶۵ سال و ۳۵ سال خدمت بر فعالیت‌شان ادامه دهند، خدابخش بازنشسته‌ی اجباری خواهد شد تا مردی دیگر جامه‌ی نمایندگی دولت را در این استان بر تن کند، حالا می‌خواهد این فرد شبستری باشد، رحمانی بیاید یا شخصی دیگر!

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =