کد خبر : 14163
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۱۰

دست در دست سپاه تا آخرین لحظه از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد

دست در دست سپاه تا آخرین لحظه از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه گفت: دست در دست سپاه پاسداران داده و تا آخرین لحظه از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس،  امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه گفت: دست در دست سپاه پاسداران داده و تا آخرین لحظه از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس،  امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین و تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار اظهار کرد: ۲۹ فروردین بدون تروید روزی بزرگ و به یادماندنی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: ۴۰ سال پیش زمانی که کمتر کسی به عمق دلبستگی ارتشیان واقف بود، امام راحل با تصمیمی شجاعانه و با اعلام ۲۹ فروردین به تفکر ناصواب دشمن استکباری خط بطلان کشیدند و مردم و ارتش را با اکسیر انقلاب گره زدند و اولین برگ پرافتخاری ورق  خورد که هر برگ آن برای مردم ایران عزت‌آفرین می‌باشد.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه ادامه داد: این تصمیم شجاعانه ارتش توانست تا سرمایه عظیم کشور را به آغوش ملت بازگرداند.

وی بیان کرد:  ۲۹ فروردین روز تاسیس و تولد ارتش جمهوری اسلامی و ایجاد دژی مستحکم در دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی شد.

میرزایی ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ضدانقلاب از روزهای اول در صحنه بوده و با ایستادگی در کنار سایر نیروهای مسلح در مقابل تجاوز بعضی از متجاوزان مقاومت کرد و در به خاک مالیدن پوزه دشمن سر از پا نشناخت به طوریکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید در برقراری امنیت کشور تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: در طول ۴۰ سال با گشت‌های شبانه‌روزی و چشمان بیدار پدافند و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در آب‌های آزاد و مهم اقیانوس، امن نگهداشتن مرزها، سدی در برابر ورود داعش به مرزهای کشور با کمک نیروی زمینی قهرمان و آمادگی دائمی همه نیروها برای برخورد با هرگونه تجاوز تنها بخشی از تصمیم شجاعانه امام راحل در جان دادن به ارتش بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از  اصلی‌ترین و محوری‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی وجود روحانیت در خط مقاومت نهضت بود که اگر هدایت پیامبرگونه امام نبود توطئه استعماری مانع از پیروزی انقلاب می‌شد، افزود: از دیگر عوامل پیروزی انقلاب حضور گسترده و میلیونی مردم در صحنه راهپیمایی و تظاهرات بود، این حضور به قدری گسترده بود که کمر طاغوت را شکست و تمام فعالیت‌ها را تحت شعاع قرار داد.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان خاطرنشان کرد: پیوستن ارتش به صفوف انقلابیون در زمان قبل انقلاب از نکات برجسته انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ارتش از دو طبقه  تشکیل می‌یافت، گفت: طبقه اول شامل طبقه ژنرال‌ها بود ولی طبقه دوم را بدنه اصلی ارتش یعنی جوانان، افسران، درجه‌داران و سربازان تشکیل می‌دادند.

میرزایی ادامه داد:  پیکره اصلی یا طبقه دوم ارتش از مردمی مستضعف و ستم کشیده تشکیل شده بود که با فرهنگ اسلامی الفتی قلبی داشتند و این باعث شد تا خواه و ناخواه در مقابل سیاست‌های حکومت طاغوت قرار بگیرند به طوریکه در جریان انقلاب و اعتراضات نه تنها ارتش روبه رو با مردم نبود بلکه در کنار مردم بود و به یقین اگر طبقه دوم ارتش در کنار مردم و امام نبودند،احتمال اینکه انقلاب به سختی پیروز شود،وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیوستن بدنه اصلی ارتش به انقلاب یک امر اتفاقی نبود بلکه ریشه در اعتقادات آنها داشت، تصریح کرد: بدنه اصلی ارتش شهدای گرانقدری از جمله صیاد شیرازی، ستاری، منفرد، شیرودی، کشوری و هزاران شهید بزرگوار را تقدیم کرده است.

میرزایی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدر تشکیل یافت که بیشترین اعلامیه‌های امام راحل را در چاپخانه ارتش چاپ و بین ارتشیان توزیع می‌شد‌.

وی متذکر شد: ریشه اعتقادات در ارتش قبل انقلاب به گونه‌‌ای بود که حتی کارکنان ارتش درباره هزینه درآمد خود و هزینه‌کرد آن با مراجع تقلید صحبت می‌کردند و حتی  ساخت مسجد در دانشگاه افسری، قبل انقلاب از نمونه‌های بارز این اعتقادات با اصول اسلامی بود.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان بیان کرد: در دوران انقلاب ۱۰۰‌ها نفر از ارتشیان به خاطر ارتباط با امام راحل در زندان بودند و تعدادی نیز به اعدام محکوم شدند و حتی ۱۹ نفر از آنها اعدام شدند.

وی خاطرنشان کرد: یادمان نمی‌رود که در زمان فرمان تخلیه پادگا‌ن‌ها، همه فرماندهان ترسیده بودند که این تجهیزات چه خواهد شد لذا در حین انقلاب بسیاری از امور  تعمیری اماکن حساس مثل صدا و سیما و نهاد نخست وزیری بر عهده ارتش بود.

میرزایی بیان کرد: طبقه اصلی ارتش دل با مردم و امام راحل داشت و این حب ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان یادآور شد: ترور فرماندهان ، حکومت نظامی جهرم و واقعه پادگان لویزان که توسط یک جوان غیرتمند آذربایجان انجام شد، بیعت با امام راحل، لغو حکومت نظامی و اعلام بی‌طرفی در ۲۲ بهمن نشانه‌هایی از اقدامات طبقه دوم ارتش است.

میرزایی با بیان اینکه تعدادی از انسان‌های ناآگاه اقدام کردند تا ارتش را منحل کنند و با گفتن حرف‌هایی مبنی بر اینکه ما ارتش نمی‌خواهیم و با کشوری دشمنی نداریم، سعی بر انحلال داشتند، تصریح کرد:  باید قبول کرد که شعار انحلال ارتش یک توطئه استکباری بود که در راس آنها آمریکا بود ولی این اقدام توسط امام شناسایی و خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب دو قطب به سرکردگی آمریکا و شوروی آن زمان که تعدادی هم‌پیمان نیز داشتند از ایران سود می‌بردند چراکه در آن دوران،ایران در آوردگاه غرب قرار داشت و به دلیل شرایط جغرافیایی مورد توجه بود و مزیت‌هایی برای آنها داشت.

وی افزود: آبراهه مهم خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از جمله مناطقی بود که آمریکا می‌توانست مسیر انرژی را کنترل کند و یا هم مرز بودن با کشور شوروی، بازار بزرگ ایران همچنین اقدام ایران به عنوان ژاندارم منطقه از جمله شرایط ویژه ایران بود.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان گفت: با پیروزی انقلاب و خروج از پیمان ناتو این مزیت از اروپا گرفته شد و طبیعی بود آمریکا خود را دچار شکست سیاسی بداند و این پایان کار آمریکا نبود چراکه انقلاب حرف تازه داشت و دنبال مردم سالاری دینی و شکست ابهت آمریکا بود و این برای آمریکا نگران‌‌کننده شد.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه گفت: نتیجه این اعتماد به ارتش منجر به اقدامات ارزشمندی بود نظیر مبارزه با ضدانقلاب‌ و گروه‌های جدایی‌طلب ابتدا در ترکمن صحرا، آذربایجان غربی و کردستان و  آزاد سازی شهرهایی بوکان، سقز، پیرانشهر، مقاومت ۴۴ روزه در سنندج، شرکت در ۸ سال دفاع مقدس در کنار مردم و تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن، اجرای صدها رزمایش در رده تیپ و لشکر و ده‌ها رزمایش در رده نیرو برای ارتقای توان رزمی و قدرت بازدارندگی پاکسازی ۴/۵ میلیون هکتار با بیش از ۱۶ میلیون مین که الان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که این پاکسازی ۲۷۰ شهید و ۷۵۰ نفر جانباز تقدیم نظام کرد.

وی افزود: اقدامات مردم‌یاری ارتش در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر از جمله اقدامات ارزنده‌ ارتش است.

میرزایی اذعان داشت:امروز نیروی انسانی بالنده و اسلامی در راستای خودکفایی نظامی منضبط و مقتدر ارتش تحول یافته دیروز را شاهد هستیم که در حال حاضر به مراتب بالایی از رشد در ابعاد معنوی، رزمی و تسلیحاتی دست یافته و به حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، سه شاخصه در ارتش را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارزشی بودن، مردمی بودن و ولایی بودن در ارتش باعث شده تا رهبر معظم انقلاب ارتش را حزب‌الله و کلمه طبیه بنامد.

وی در پایان متذکر شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی و بی‌خردانه در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی که ناشی از ضعف، استیصال و شکست‌ آمریکا است، از این‌رو اعلام می‌داریم تا دست در دست سپاه پاسداران داده و تا آخرین لحظه از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک شعبانیه و روز پاسدار به همرزمان غیور و ولایی خود در سپاه، این نهاد را بازویی توانمند برای نظام و پایگاهی برای ملل مظلوم و مسلمانان منطقه می‌داند و همواره در راستای ماموریت‌های مصوب خود و حمایت از سپاه پاسداران در آمادگی کامل است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + چهارده =