کد خبر : 11395
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۵۸

دست تبریز ۲۰۱۸ به دامن مسابقات دانش آموزی و کنگره‌های علمی

دست تبریز ۲۰۱۸ به دامن مسابقات دانش آموزی و کنگره‌های علمی

خروجی تبریز ۲۰۱۸ شد جلساتی که بساط آب معدنی و شیرینی‌اش به پا بود و گفته‌هایی مانند ما باید این کار را انجام دهیم و ما در فلان چیز ضعف داریم، همه این حرف‌ها در جلسات زده شد بدون آنکه راهکاری ارائه شود. فرناز پورعباس: تبریز ۲۰۱۸ اگرچه دو سال در دل رسانه‌های محلی هیاهو و بساط

خروجی تبریز ۲۰۱۸ شد جلساتی که بساط آب معدنی و شیرینی‌اش به پا بود و گفته‌هایی مانند ما باید این کار را انجام دهیم و ما در فلان چیز ضعف داریم، همه این حرف‌ها در جلسات زده شد بدون آنکه راهکاری ارائه شود.

فرناز پورعباس: تبریز ۲۰۱۸ اگرچه دو سال در دل رسانه‌های محلی هیاهو و بساط جلسه برای مسئولان را فراهم کرد اما آخر سر برای گردشگری تبریز نه آب شد و نه نان! بودجه‌اش که از تهران نرسید و برنامه‌اش هم از تبریز.

خروجی تبریز ۲۰۱۸ جلساتی شد که بساط آب معدنی و شیرینی‌اش به پا بود و گفته‌هایی مانند ما باید این کار را انجام دهیم و یا فلان کار را انجام ندهیم، همه این حرف‌ها در جلسات زده شد بدون آنکه راهکاری ارائه شود و شاید هم راهکاری بوده اما محرمانه بود و در جلساتی که خبرنگاران حضور داشتند نباید ز این راهکارها رونمایی می‌شد!

گذشت و گذشت و تبریز ۲۰۱۸ توسط رئیس جمهور چهار ماه بعد از شروع سال میلادی افتتاح شد و البته مطابق پیشبینی‌ها سیل مسافران خارجی راهی تبریز نشد.

از تمام این ها که بگذریم مرداد و شهریور حضور مسافران در تبریز دلگرم کننده بود البته از برگزاری انواع مسابقات علمی و ورزشی دانش آموزان در تبریز و برخی کنگره‌های علمی در تبریز فاکتور می‌گیریم و حضور این مسافران داخلی و خارجی را پای زحمات مسئولین برای استارت گردشگری می‌نویسیم!

نکته جالب اینجاست اما انگار مسئولینی که با زحماتشان پای مسافران را به تبریز باز کرده‌اند از شهرهای گردشگری آذربایجان‌شرقی غافل شده‌‌‌اند. کافیست یک روز همراه گردشگران خارجی به توریستی ترین روستای آذربایجان‌شرقی بروید تا از مصائب تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری باخبر شوید.

در ابتدای ورود و طول گردشگر در این روستای تاریخی به ندرت می‌توانید تابلویی انگلیسی پیدا کنید در حالیکه شاید نیمی از مسافران حاضر در این روستا را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند که برای دیدن معماری زیبای این روستا به کندوان آمده‌اند.

معضل دیگری که گریبانگیر گردشگران خارجی در این روستاست تکلم به زبان انگلیسی می‌باشد و اگر مترجمی در کنار مسافران خارجی نباشد در مقابل تمام صحبت‌هایشان دو کلمه را می‌شنوند “یس” و “ایت ایز کندوان!”.

از وضعیت سنگفرش این روستا هم باید بگذریم که به دلیل تردد خودروها تخریب شده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است. این معضلات گردشگری تنها گوشه‌ای از مصائب گردشگری در یکی از تاریخی و دیدنی‌ترین روستاهای آذربایجان‌شرقی است و تو خود بخوان حدیث مفصل را که در دیگر شهرها و روستاهایی که پتانسیل تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارند اما هنوز برای آنها کاری نشده چه وضعیتی وجود دارد.

شاید اگر همان اندک مبالغ برای برگزاری جلسات بی نتیجه صرف نصب تابلوهای راهنما در تبریز و اماکن تاریخی می‌شد امروز نتیجه بهتری از تبریز ۲۰۱۸ عایدمان می‌شد و ازتبدیل شدن به یک مقصد گردشگری در کشور مایوس نبودیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − هفت =