کد خبر : 3475
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۱۰

دستگیری ۲۶ باند مواد مخدر در آذربایجان شرقی / ۸۵ درصد معتادان شاغل هستند

دستگیری ۲۶ باند مواد مخدر در آذربایجان شرقی / ۸۵ درصد معتادان شاغل هستند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین آمار ۱۵۳ نفر که در قالب ۲۶ باند و تیم توزیع مواد مخدر فعالیت می کردند در استان دستگیر شدند. به گزارش نگاه، سرهنگ قاسم دهقانی در نشستی مطبوعاتی افزود: امروزه مواد مخدر یک بحران بین المللی است و باید در مبارزه با آن

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین آمار ۱۵۳ نفر که در قالب ۲۶ باند و تیم توزیع مواد مخدر فعالیت می کردند در استان دستگیر شدند.

به گزارش نگاه، سرهنگ قاسم دهقانی در نشستی مطبوعاتی افزود: امروزه مواد مخدر یک بحران بین المللی است و باید در مبارزه با آن نیز رویکرد ملی داشت،تا زمانی که با روال عادی پیش می رویم وضعیت جامعه به سمت مصرف، تولید و آسیب های ناشی از مواد مخدر پیش می رود.

وی بیان کرد: در کشور همه دیدگاهی انتظامی نسبت به بحث مواد مخدردارند به این دلیل زمانی که بازخورد می گیریم نتیجه مطلوب نیست.

وی ادامه داد: تا زمانی که مهارت اجتماعی مقابله با این معضل را نداشته باشیم نتیجه مطلوب را کسب نخواهیم کرد و این نیازمند همکاری تمام نهادها و حتی خانواده ها است.

دهقانی اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سه حوزه مقابله و دستگیری، پاکسازی نقاط آلوده و آموزش‌های همگانی در حوزه پیشگیری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث مقابله و دستگیری خوشبختانه نسبت به سال های گذشته کارنامه درخشانی داریم و نزدیک به ۹۰ درصد شاهد افزایش کشفیات هستیم که حدود ۱۵۳ نفر دستگیر شده‌اند و این تعداد در قالب ۲۶ باند و تیم توزیع مواد مخدر بوده است.

وی در خصوص آمار کشف مواد مخدر در سال ۹۵ نیز گفت: یک تن و  ۹۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که ۶۵ درصد آن مربوط به مواد مخدر سنتی ، ۲۴ درصد صنعتی و ما بقی توهم زا بوده اند.

وی ادامه داد: در طول امسال حدود ۱۴هزار و ۸۸۰ نفر معتاد با همکاری پلیس و مردم در سراسر استان جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده‌اند و سطح شهر معتاد متجاهر نداریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: آمار در خصوص معتادان دستگیر شده در دو سال گذشته در آذربایجان شرقی ۱۳هزار و ۷۲۸مصرف کننده و ۱۸هزار و ۸۲۷ پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ۱۳۷ نفر از دستگیرشدگان کمتر از ۲۰ سال و ۴۵ درصد ۳۰  تا ۴۰ سال و ۲۵ درصد نیز ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

دهقانی با بیان اینکه اغلب فکر می کنند معتادان از قشر بی سواد هستند ولی آمار اینطور نشان نمی دهد، گفت: تا کنون  ۶درصد دستگیرشدگان متاهل و ۸۵ درصد نیز دارای شغل هستند، یعنی تنها ۱۵ درصد آن ها بیکار می باشند که از این آمار ۳۸ درصد کارگر ساده و ۱۲ درصد کارگر صنعتی هستند.

وی ادامه داد: میزان سواد افراد معتاد را ۳۱ درصد راهنمایی، ۲۸ درصد ابتدایی و ۱۵ درصد کم سواد و بی سواد ، یک درصد دکترا، سه درصد لیسانس، سه درصد فوق دیپلم و سه درصد نیز دیپلم بودند.

وی اذعان داشت: میانگین مصرف مواد مخدر در آذربایجان شرقی نسبت به استان هایی دیگر کشور کمتر بوده و تنها ۱٫۹۲ درصد سهم استان ماست.

وی در انتها بیان کرد: آموزش های مختلف چهره به چهره در نقاط حساس شهر، مراکز آموزشی و صنعتی استان برای ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر از شهروندان انجام یافته است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =