کد خبر : 2912
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۳۴

در فوتبال ایران یک با یک برابر نیست!/ ناعدالتی علنی علیه تراکتورسازی

در فوتبال ایران یک با یک برابر نیست!/ ناعدالتی علنی علیه تراکتورسازی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی ، کار دشواری برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر دارد. به گزارش  نگاه ،لیگ برتر فوتبال ایران به هفته های حساس خود نزدیک می شود.تراکتورسازی تبریز با امیر قلعه نویی و پرسپولیس تهران با برانکو ایوانکویچ مدعیان اصلی لیگ به شمار می روند. در حال حاضر

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی ، کار دشواری برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر دارد.

به گزارش  نگاه ،لیگ برتر فوتبال ایران به هفته های حساس خود نزدیک می شود.تراکتورسازی تبریز با امیر قلعه نویی و پرسپولیس تهران با برانکو ایوانکویچ مدعیان اصلی لیگ به شمار می روند.

در حال حاضر پرسپولیس تهران با ۴۴ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد.تراکتورسازی تبریز نیز با ۶ امتیاز اختلاف دررده دوم جدول قرار دارد.ذوب آهن ، استقلال تهران و سپاهان نیز تعقیب کنندگان این دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ شانزدهم هستند.

اما مسئله ای که در این بین بسیار قابل اهمیت است ناعدالتی بزرگی است که در رقابت های لیگ برتر وجود دارد. درزیر به بررسی جزئی چند مورد می پردازیم.

 

عدالت در برنامه سازمان لیگ ؛همه چیز به نفع پرسپولیس

در ۳۰ هفته این فصل ،تراکتورسازی ۱۲ بازی زود تر از پرسپولیس بازی می کند،۱۲ بازی ِ دو تیم همزمان است و پرسپولیس تنها در ۶ هفته زودتر از تراکتورسازی بازی می کند.از ۱۲ بازی ِ همزمان هم دو بازی رویارویی دو تیم است و ۳ هفته پایانی که همه ی بازی های لیگ برتر در یک روز برگزار خواهد شد.

در نیم فصل دوم تراکتورسازی ۷ هفته زودتر از پرسپولیس بازی می کند،در ۵ هفته بازی دو تیم هم همزمان است و فقط ۳ هفته است که تیم برانکو زودتر به میدان می رود.

 

افتضاح داوری همیشه به نفع پرسپولیس!

در این فصل بعد از انتخاب کامرانی فر ، کمک داور ارزشمند فوتبال ایران! به عنوان رئیس دپارتمان داوری،انتظار می رفت عدالت در مجموعه ی داوری فدراسیون به طور محسوس ، حس شود.اما تا اینجای کار چیزی جز افتضاح از داوری ها ندیدیم.۵۴ درصد کل بازی های لیگ نتایج شان با اشتباهات داوری رقم خورده است چیزی در حد یک فاجعه.

داوران قشر زحمت کش فوتبال هستند.آن ها هم مثل هر انسانی امکان اشتباهشان وجود دارد،اما آن چیز که بیش از پیش نظر هارا به خود جلب می کند چینش عجیب و غریب داوری ها در بازی هاست.بعنوان مثال انتخاب کاظمی بعنوان داور دربی تبریز جای بسی تعجب بود.زیرا تا اینجای لیگ اسمی از کاظمی نشنیده بودیم.

سوال ما این است آقای کامرانی فر ، اگر کاظمی خوب است اورا داور دربی تهران کنید و اگر در حد دربی تهران نیست ، به چه حقی چنین داور ضعیفی را برای دربی تبریز و پیش بازی تراکتور و پرسپولیس انتخاب کردید؟

یا به عنوان مثال کمک داور بازی صبا و پرسپولیس که یک گل صبا را ندید و یک پنالتی برای دردانه قرمز پوش پایتخت هدیه فرستاد.

امیر عابدینی مدیر عامل سابق پرسپولیس تهران و رئیس کمیته اقصادی فدراسیون مهدی تاج، در اظهار نظری عجیب خاطر نشان شده است که پرسپولیس قهرمان لیگ است و تیم های دیگر خود را خسته نکنند.

به قول علی دایی ،آقای عابدینی ببخشید کجای دنیا عضو فدراسیون قهرمان لیگ را تعیین می کند؟متاسفانه حیا در انسان ها به قدری از بین رفته داست که رسما به فساد اعتراف می کنند و صدای هیچ مسئولی در فدراسیون در نمی آید.

 

کمیته انظباطی فدراسیون، مختص تراکتورسازی

واقعا جای تاسف است که شعار های نژاد پرستانه در کشور اسلامی ایران سرداده شود.شعار علیه همشهری های سردار مهدی باکری ، چیزی است که بارها در ورزشگاه آزادی توسط هوادارن پرسپولیس سرداده شد ، اما نتیجه آن همیشه محرومیت هوادارن تراکتورسازی از بازی های خانگی شده است. این اتفاقات عجیب در فدراسیون فونتبال زمانی به چشم می آید که کاپیتان پرسپولیس هواداران را علیه داور تحریک می کند و تذکر می گیرد.مطمن باشید تعویضی تراکتور این کار را می کرد ، تراکتور را محروم می کردند.کمیته انظباطی چه زمانی  به دنبال عدالت در فوتبال خواهد بود خدا داند.

 

فدراسیون قرمز علیه آجرلو

کاری به عملکرد مصطفی آجرلو نداریم هرچند در مواقعی انتقادهای شدیدی بر عملکرد او وارد است.آجرلو رقیب جدی مهدی تاج برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال بود که با لابی گری و… اجازه ندادند آجرلو به کرسی ریاست تکیه بزند.حال با توجه به برنامه ی های آجرلو برای تراکتورسازی که مدل کوچک شده برنامه های آجرلو برای فدراسیون فوتبال بود، این شائبه وجود دارد که فدراسیون اجازه موفقیت تراکتورسازی را به دلیل حضور آجرلو در مسند مدیر عاملی این باشگاه را نخواهد داد.تا برنامه های آجرلو زیر سوال رود.

 

دشمنان ژنرال علیه تراکتور؛ دشمنان تراکتور علیه ژنرال

امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران ، به دلیل صراحت کلا و افتخاراتی که در لیگ و جام حذفی در طول سال های اخیر به دست آورده است ، دشمن و حسود زیاد دارد.این دشمنان که در فدراسیون فوتبال نیز حضور دارند همیشه به دنبال ضربه زدن به قلعه نویی هستند.امیر پاشایِ تبریزی ها همیشه از دست های پشت پرده سخن می گوید که با گذشت زمان می توان دست های حقیقی را دید.

تراکتورسازی تبریز هم به دلیل داشتن هو.ادارن پرشور و میلیونی خود و همچنین به دلیل ظهور قطب تازه ای در فوتبال ایران، یه غریبه به شمار می رود.به حق فدراسیون فونتبال نیز همیشه غریب کشی را به خوبی به جای آورده اند.

حال با بررسی جزئی از مسائل ، بع این نکته می رسیم که اگر هواداران میلیونی ، کادر فنی ، بازیکنان و مدیریت باشگاه تراکتورسازی را یک فرض کنیم با یک پرسپولیس برابر نیست .

در یک پرسپولیس نقش وزارت ورزش و جوانان ،فدراسیون فوتبال ، کمیته داوران و یه برنامه خاص در رسانه ملی پررنگ تر از تیم داخل میدان است.با این اوصاف در فوتبال ایران یک با یک برابر نیست!!

 

بابک صفری

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − دو =