کد خبر : 38763
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز:

فاز دوم احیای دریاچه ارومیه ادامه دارد/ تجهیزات ماشین سازی باید نوسازی شود

فاز دوم احیای دریاچه ارومیه ادامه دارد/ تجهیزات ماشین سازی باید نوسازی شود
آیت الله رئیسی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به توضیح دستاوردها و برنامه‌های دولت در آذربایجان‌شرقی پرداخت.

به گزارش نگاه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز اظهار داشت: در سفر قبلی به استان آذربایجان شرقی به دلیل کرونا نتوانستیم در جمع مردم باشیم و در این سفر هم فرصت کوتاهی برای حضور در میان مردم داشتیم و امیدوارم در سفرهای بعدی در شهرستان‌ها برای دیدار با مردم حاضر باشیم.

وی ادامه داد: در این سفر نیازهای فوری را بررسی کردیم و کارهای که نیاز به تسریع دارند و طرح‌هایی که نیاز است، دنبال شود را هم پیگیری کردیم. خوشبختانه نیمی از مصوبات سفر قبلی اجرا شده و نیم دیگر هم در حال اجرا است.

رئیس جمهور با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده عنوان کرد: امروز راه آهن تبریز- تهران بهره برداری و خانواده شهدا راهی مشهد شدند و یا پروژه آبرسانی به شهر میانه که بیش از ۲۰ سال طول کشیده بود، افتتاح شد تا مشکل مردم برای آب گوارا حل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز آبرسانی بیش از ۲۰۰ روستا، برخی مراکز درمانی و جاده‌های مواصلاتی افتتاح شدند. امروز تلاش در بخش‌های مختلف انجام می‌شود اما کار به سامان رسیدن پروژه‌های نیمه تمام که سالها به مردم رنج داده است با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

رئیسی در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه عنوان کرد: دریاچه ارومیه مدت‌ها به حال خود مانده بود اما در یک سال گذشته سه شیفته کار کردند تا کار به نتیجه برسد، البته فاز بعدی هم برای دریاچه ارومیه داریم که امیدواریم اوایل سال آینده شاهد بهره برداری فاز دوم باشیم. قطعا کار را نیمه تمام رها نخواهیم کرد زیرا وقتی کاری شروع و بعد رها می‌شود، این آسیب بیشتری دارد و یکی از جلوه‌های امید به مردم اتمام پروژه‌هاست.

وی با اشاره به تلاش برای حل مشکل شغلی جوانان تحصیل کرده گفت: مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده باید پیگیری شود، البته مشکل بیکار تا حدی در این استان برطرف شده به قدری که برخی کارخانه‌ها عنوان می‌کردند که نمی‌توانند کارگر پیدا کنند.

رئیس دولت سیزدهم در خصوص مشول قطعی برق و اختلال در صنایع عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ که کار را به دست گرفتیم با ناترازی برق مواجه بودیم اما در این مدت ۷ هزار مگاوات برق تزریق شد تا این مشکل حل شود و به دنبال این هستیم تا برق خانگی را از صنعت جدا کنیم. برای ارتقای ظرفیت در آذربایجان‌شرقی نیروگاه هریس با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات تولید و یک نیروگاه هزار مگاوتی در دست اقدام هستند.

وی با بیان اینکه ماشین سازی تبریز مادر صنایع کشور است، توضیح داد: من اولین بار در زمان قوه قضاییه به این شرکت سر زدم که دچار مشکلات زیادی بود و خصوصی سازی نابجا انجام شده بود اما ظرف این مدت از این شرایط خارج و اتفاقات دیگری رخ داد که هم کیفیت و هم کمیت کار تغییر کرد.

رئیسی ادامه داد: این شرکت از بحران خارج شده اما نکته‌ای که وجود دارد باید تجهیزات را نوسازی کنند و در سرکشی که داشتم هم به این موضوع اشاره کردم تا در آینده این کارخانه چه در دست دولت باشد چه بخش خصوصی دچار مشکل نشوند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 7 =