کد خبر : 39519
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

ورود به نمکزارها ممنوع!

ورود به نمکزارها ممنوع!
هنگامی‌ که ماشین یا جسم سنگینی وارد حریم دریاچه و نمکزارها می شود باعث کوبیده شدن زمین شده و وضعیت بلورهای نمکی منطقه را به خطر می‌اندازد.

 این روزها دریاچه ارومیه حال خوبی ندارد و نگرانی هایی در ارتباط با وقوع طوفان های نمکی برای شهروندان حاشیه دریاچه ارومیه بوجود آورده است، طی دوره زمانی که آب دریاچه پسروی داشته نمکزارهایی را به شکل بلورهای سخت برجای گذاشته است که در صورت بی احتیاطی توسط هم وطنان باعث بروز آسیب های بیشتری از این ناحیه می شویم.

این روزها تفریح و گردش، عکاسی، فیلم برداری، ساخت کلیپ های عروسی، کلیپ های هنری، مستندسازی در ارتباط با دریاچه ارومیه که با ماشین های آفرود و یا گاها با ماشین های شخصی سواری و به صورت دسته جمعی بر روی نمکزارهای دریاچه ارومیه صورت میگیرد افزایش یافته که باعث خرد و زیر شدن بلورهای نمکی گشته که قابلیت حمل توسط کوچکترین بادها را فراهم کرده است.

هنگامی‌ که ماشین یا جسم سنگینی وارد حریم دریاچه و نمکزارها می شود باعث کوبیده شدن زمین شده و وضعیت بلورهای نمکی منطقه را به خطر می‌اندازد.

همچنین کارخانه های دارای مجوز برداشت نمک از دریاچه از عواملی هستند که می توانند محدوده مورد برداشت نمک را به یکی از کانون های تولید طوفان های نمکی در نمکزارهای دریاچه ارومیه تبدیل کنند.

موارد فوق جزو اقدامات کوچکی هستند که با مشارکت هم وطنان و مسئولین می شود از خطرات احتمالی خشکی دریاچه ارومیه تا زمان احیاء دوباره آن انجام داد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =