کد خبر : 11070
تاریخ انتشار : جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

دانشگاه مبدا پیشرفت و تغییر و تحولات است/ شهری به تمیزی و پاکیزگی تبریز ندیده‌ام

دانشگاه مبدا پیشرفت و تغییر و تحولات است/ شهری به تمیزی و پاکیزگی تبریز ندیده‌ام

دستیار عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه تاکنون شهری به آبادی و تمیزی تبریز ندیده‌ام، گفت: لازم است از مسئولان زیربط در امر پاکسازی و نگهداری تبریز تشکر کنم زیرا آنگونه که من می‌بینم عملکرد خوبی نشان داده‌اند.   به گزارش آوای سهند، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه

دستیار عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه تاکنون شهری به آبادی و تمیزی تبریز ندیده‌ام، گفت: لازم است از مسئولان زیربط در امر پاکسازی و نگهداری تبریز تشکر کنم زیرا آنگونه که من می‌بینم عملکرد خوبی نشان داده‌اند.

 

به گزارش آوای سهند، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز افزود: لازم است از مسئولان شهری که وظیفه پاکیزه سازی شهر را بر عهده دارند به دلیل عملکرد خوب و موثرشان تشکر کنم.

دستیار عالی فرمانده کل قوا با اشاره دوباره به سرسبزی، آبادی و تمیزی شهر تبریز اشاره کرد و گفت: از دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های آذربایجان می‌خواهم که علم و دانش خود را در بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در منطقه آذربایجان در زمینه برنامه ششم کشور به کار گیرند.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه عمرانی کشور کم بوده و ۶۰ الی ۷۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود، افزود: از خیران دانشگاه ساز استمداد می‌طلبیم که به دانشگاه‌ها کمک کنند؛ زیرا دانشگاه مبدا پیشرفت و تغییر و تحولاتی است که ایران اسلامی را آباد و مقتدر می‌کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی ۱۰ هزار شهید قهرمان آذربایجان و علمای مجاهد این خطه، اظهار کرد: بنده ۴۷ سال پیش(در سال ۵۰) وارد دانشگاه تبریز شده و در رشته زمین شناسی فارغ‌التحصیل شدم و علمی که آموختم را در دفاع از کشور به کار گرفتم.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق، تواضع و شجاعت اساتید خود در دانشگاه تبریز را فراگرفتم و آموختم که با مردم متواضع بوده و در دفاع از ملت و کشورم شجاع باشم، خاطرنشان کرد: آنچه که در این دانشگاه آموختم در توسعه و سازندگی کشورمان و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای پیشرفت ایران اسلامی به کار گرفتم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید علوم خود را در تامین منابع آب، کشاورزی و استحصال معادن در آذربایجان و در توسعه صنعت در معادن مس، طلا و… به کار گیرند، خاطرنشان کرد: این معادن ظرفیت بزرگی برای توسعه آذربایجان‌شرقی محسوب می شوند.

وی دضمن تاکید بر اینکه، از دانشگاه‌ها می‌خواهم که در حل مسائل اجتماعی منطقه آذربایجان کمر همت بسته و فعالیت کنند، افزود: دانشگاه‌ها علوم خود را برای حل مشکلات اجتماعی و معضلات به کار گرفته و مشکلاتی چون حاشیه‌نشینی را به گوش مسئولان برسانند.

دستیار عالی فرمانده کل‌قوا با بیان اینکه ایران به عنوان پایتخت اسلام ناب محمدی مطرح است، تاکید کرد: امید است ایران اسلامی به عنوان مهم‌ترین کشور منطقه تا سال ۱۴۰۰ بتواند با سایر دانشگاه‌ها تعاملات علمی و دانشجویی داشته باشد.

گفتنی است، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۰ یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز در رشته‌ی زمین شناسی بوده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =