کد خبر : 19443
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۴

دارایی‌های مسئولان برای عموم اعلام نمی‌شود

دارایی‌های مسئولان برای عموم اعلام نمی‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دارایی‌های مسوولان هم برای عموم اعلام نمی‌شوند و طبق قانون فقط در اختیار قوه قضائیه قرار دارند. به گزارش سهند، محمدحسین فرهنگی، به رونمایی از سامانه ثبت اموال و دارایی مسوولان از سوی قوه قضائیه اشاره و اظهار داشت: سامانه ثبت اموال و داریی مسوولان یک سامانه نظارتی است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دارایی‌های مسوولان هم برای عموم اعلام نمی‌شوند و طبق قانون فقط در اختیار قوه قضائیه قرار دارند.

به گزارش سهند، محمدحسین فرهنگی، به رونمایی از سامانه ثبت اموال و دارایی مسوولان از سوی قوه قضائیه اشاره و اظهار داشت: سامانه ثبت اموال و داریی مسوولان یک سامانه نظارتی است که طبق قانون باید در این سال‌ها به آن عمل می‌شد؛ چرا که مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه افزود: این قانون برای اجرایی شدن به قوه قضائیه ابلاغ شده بوده است و قطعا تأخیر در به اجرا درآمدن آن هم کار صحیحی نبود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: در این قانون اصل بر این است که دارایی مقامات ثبت شود و قانون هم صراحتاً اعلام کرده است که قوه قضائیه باید به‌گونه‌ای بررسی کند که اموال مسوولان به ناحق افزایش پیدا نکند و غیر از این هم چیز دیگری وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این سامانه چه مقدار می‌تواند از فساد مسوولان پیشگیری کند، اشاره و ادامه داد: الزاما رونمایی از این سامانه به معنای فاسد بودن یا نبودن مسوولان نیست و البته دارایی‌ها هم برای عموم اعلام نمی‌شوند و طبق قانون فقط در اختیار قوه قضائیه قرار دارند.

این نماینده مردم مجلس دهم افزود: همان چیزی که در اصل ۱۴۱ قانون اساسی در مورد دارایی بخشی از مقامات تراز اول کشور آمده است، در این سامانه هم دایره اولیه مسوولان اعم از نمایندگان، استانداران، مدیران کل و … را در برگرفته است.

وی تاکید کرد: در حقیقت همان فلسفه‌ای را که اصل ۱۴۱ قانون اساسی داشته است، این سامانه نیز همان ویژگی‌ها را به همراه آثار و پیامدهایش را داراست.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =