کد خبر : 3547
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۸:۱۸

خلف‌وعده و خیانت در امانت نشانه‌بارز منافقین است/ جلوی قاچاق و واردات بی‌رویه گرفته شود/ دست‌هایی که احسان می‌کنند مقدس‌تر از دستهایی‌اند که برای دعا بلند می‌شوند

خلف‌وعده و خیانت در امانت نشانه‌بارز منافقین است/ جلوی قاچاق و واردات بی‌رویه گرفته شود/ دست‌هایی که احسان می‌کنند مقدس‌تر از دستهایی‌اند که برای دعا بلند می‌شوند

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گفت: خلف وعده و خیانت در امانت از نشانه‌های بارز منافین است، تنها خواندن نماز و گرفتن روزه دلیل بر مسلمانی نیست. به گزارش نگاه، آیت الله محسن‌مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: افشای اسرار نظامی در اسلام یکی از گناهان بزرگ است و مطلبی

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گفت: خلف وعده و خیانت در امانت از نشانه‌های بارز منافین است، تنها خواندن نماز و گرفتن روزه دلیل بر مسلمانی نیست.

به گزارش نگاه، آیت الله محسن‌مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: افشای اسرار نظامی در اسلام یکی از گناهان بزرگ است و مطلبی که محرمانه است نباید نقل و نبات محفل و مجلس باشد.

وی با بیان اینکه خیانت در امانت و خلف وعده جزء مسائلی است که از نشانه‌های نفاق است، ادامه داد: مومن واقعی از این کارها بری و دور است و اگر شخصی با چنین صفاتی نماز و روزه نیز به جای بیاورد، مسلمان نیست.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان ‌آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: امیر المومنین از هفت چیز به خداوند پناه می‌برد، یکی این است که چیزی را بداند ولی آن را نشر دهد، دوم آن‌که اهل عبادت بود ولی از عبادت زده شود، سوم فرد با ایمانی که در ایمان او خلائی حاصل شده و دچار شیطان گردد.

وی افزود: چهارم ثروتمندی که دچار فقر شود و از غنی بودن محروم شود، پنجمین کسی که عزت خود را از دست دهد و به ذلت تبدیل شود و ششمین فقیری که دچار مریضی شود و مخصوصا بیماری‌هایی که صعب العلاج باشد.

امام جمعه مردم تبریز متذکر شد: هفتمین موردی که امام علی(ع) از آن به خدا پناه می‌برد این است که مردم به شخصی اعتماد داشته باشند که او خائن باشد، مردم اعتماد کرده باشند و به آن رای دهند و آن کسی که از طریق مردم رای آورده حال موجب رانت خواری و. ..شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نیکی به پدر و مادر و وفای به عهد از تاکیدات پیامبر اکرم (ص) بوده، اذعان کرد: هیچ‌کس مجاز نیست نقض قرار داد کند، ادای امانات نیز یکی دیگر از تاکیدات می‌باشد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) متذکر شد: امانت چه مادی باشد و چه معنوی نباید در آن خیانت شود، همانگونه که پیامبر قرآن را در میان ما امانت گذاشته و نباید در نگهداری آن دریغ کنیم.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان ‌آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نباید امانات امامان و پیامبر را فراموش نکنیم، گفت: پیامبر اکرم(ص) عترت را نیز میان ما امانت گذاشته است و باید به فرامین اهلبیت(ع) عمل کنیم و اگر عمل نشود خیانت محسوب می‌گردد.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: امروز ۲۰ اسفند روز راهیان نور نام گاری شده و از طرف آموزش پرورش، آموزش‌عالی،سپاه و… دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق جنگی مسافرت می‌کنند و چند روزی این مناطق را از نزدیک می‌بینند، این یک حرکت خیری است که منجر به آشنایی نسل جدید با هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

وی ادامه داد: این هفته ۱۴ تا ۲۲ اسفند، هفته احسان و نیکوکاری است و مخصوصا در روز ولادت حضرت زهرا(س) مواجه شدیم و امیدواریم با تکیه درس‌های این بزرگوار، درس کمک به فقرا و خانواده‌های مستضعف باشیم.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)  خاطر نشان کرد: دست هایی که به فقرا کمک می‌کنند، از دستانی که برای دعا کردن روبه آسمان بلند می شوند، مقدس تر هستند.

وی با اشاره به اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان و سخنرانی تعدادی از خبرگان در دو موضوع اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی بیان کرد: متاسفانه فضای مجازی به یک معضل گسترده در بین جامعه تبدیل شده است که در این مجمع تذکراتی به جهت کنترل این فضا عنوان شد.

شبستری با اشاره به دیدار خبرگان با رهبر انقلاب، یادآور شد: ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی فرموند کارهایی صورت گرفته ولی کافی نیست، اگر کارهای کافی انجام شده بود اوضاع اقتصاد فرق می‌کرد، در زمینه تولید، اشتغال و تولید و باید کارهایی انجام شود که مردم تغییرات را احساس کنند.

خطیب نماز جمعه مردم تبریز عنوان کرد: یکی از راههای پیشرفت اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از واردات بی رویه است، یکی از همین واردات بی رویه واردات میوه از خارج است آیا ضرورتی انکار ناپذیر وجود دارد که در مقابل مهمان چندین نوع میوه گذاشته شود؟

وی متذکر شد: به فکر ضروریات باشیم و حدالامکان از ورود کالا جلوگیری کنیم، بعضی از مسئولان حتی با آب و تاب می گویند موفق شدیم فلان مقدار تن میوه وارد کنیم که این کار درستی نیست.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۳ اسفند ماه، گفت: رسیدگی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران محور فعالیت‌های این سازمان است همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای ما فریضه است و باید از این آثار مردم استفاده کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − سیزده =