کد خبر : 3889
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۰۳

خط یک مترو تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد/۲۱ نفره شدن شورای چهارم تبعات خوبی درپی نداشت

خط یک مترو تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد/۲۱ نفره شدن شورای چهارم تبعات خوبی درپی نداشت

از دولت‌مردان خواسته‌ایم همایش‌های ملی را در تبریز برگزار کنند/ در ماجرای دستگیری اعضاء شورا، یک‌بار هم به دادسرا احضار نشدم/ از عملکرد شهردار راضی‌ام دبیری گفت: دولت تاکنون ریالی برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص نداده اما چنانچه به درخواست ما جواب مثبت دهد و همایش‌های ملی را در تبریز اجرا کند، همین برایمان کافی است.

از دولت‌مردان خواسته‌ایم همایش‌های ملی را در تبریز برگزار کنند/ در ماجرای دستگیری اعضاء شورا، یک‌بار هم به دادسرا احضار نشدم/ از عملکرد شهردار راضی‌ام

دبیری گفت: دولت تاکنون ریالی برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص نداده اما چنانچه به درخواست ما جواب مثبت دهد و همایش‌های ملی را در تبریز اجرا کند، همین برایمان کافی است.

، شهرام دبیری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب تعرفه عوارض محلی و بودجه سال ۹۶ شهرداری، ابراز داشت: در تعرفه عوارض محلی تغییرات چشمگیری اعمال نشد و در برخی حوزه‌ها میزان دریافتی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

خط یک مترو تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

وی اضافه کرد: بودجه سال آتی شهرداری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین گردید که در آن به تحقق برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، تسهیل عبور و مرور شهری، کاهش آلودگی هوا با خرید اتوبوس برقی، اتمام خط یک مترو تا پایان سال و اجرای پروژه‌های مسیرگشایی اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های مسیرگشایی

رئیس شورای شهر تبریز از اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ارائه‌ی مجوز فروش اموال شهرداری برای اجرای پروژه‌های مسیرگشایی خبر داد و بیان داشت: متاسفانه در سال جاری به علت مشکلات مالی پیشبرد پروژه‌های مسیرگشایی میسر نشد و سعی داریم در سال ۹۶ کمبودها را جبران کنیم.

 

وی توجه به توسعه متوازن شهر و تقسیم عادلانه اعتبارات بین مناطق شهرداری را یکی از ویژگی‌های قابل توجه بودجه ۹۶ دانست و تصریح کرد: سال پیش‌رو شاهد نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در سطح شهر خواهیم بود و مناطق فرهنگی و تاریخی تبریز ساماندهی خواهند شد، اقداماتی نیز در مقبره‌الشعرا، بازار تبریز، ربع رشیدی و سایر اماکن در حال انجام است.

دولت قبل برای اجرای پروژه مترو هزینه‌های بسیاری کرد/ شورا مصمم به اجرای پروژه ترامواست

این عضو شورای شهر تبریز بهره‌برداری از فاز اول خط یک مترو و مسافرگیری آن در میدان ساعت تبریز را یکی از عملکردهای شاخص شورا و شهرداری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در سال‌های گذشته دولت برای اجرای پروژه مترو هزینه می‌کرد لکن در سال جاری به علت مشکلات مالی دولت، شهرداری بیش از یک هزار میلیارد تومان در طول فعالیت شورای چهارم هزینه صرف کرد.

وی در رابطه با چرایی عدم اجرای پروژه پارک بزرگ تبریز و تراموا نیز گفت: مطالعات این پروژه‌ها صورت گرفته و ما مصمم به اجرای آن‌ها هستیم، طرح پارک بزرگ در انتظار سرمایه‌گذار است تا عملیات اجرایی آن آغاز گردد، برای پروژه تراموا نیز چندین سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند.

اعضاء شورا به شهرداری مشورت می‌دهند اما در انتصابات دخالت نمی‌کنند/ ۲۱ نفره شدن شورای چهارم تبعات خوبی درپی نداشت

عضو هیئت رئیسه شورا در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر دخالت در انتصابات شهرداری و ضعف مدیریتی‌اش در کنترل جلسات، توضیح داد: اعضاء شورا شاید در پاره‌ای از مواقع به شهردار مشورت داده باشند اما هیچ‌گاه در انتصابات دخالت نکرده‌اند و شهردار تبریز در تعیین مدیران و معاونین خود آزاد است.

وی اظهار کرد: ۲۱ نفره شدن شورای چهارم باعث شد تا اختلاف نظرات و تنش‌ها افزون‌تر گردد اما با این حال جلسات به خوبی داره شد، در شورای سوم با درگیری فیزیکی اعضاء را هم دیده بودیم.

مدیریتم ایده‌آل نشد اما ضعیف هم نبود/ امیدوارم به هرکسی صلاحیت ندهند/ مردم عملکرد کاندیداها را مدنظر قرار دهند

دبیری در مقام دفاع از عملکرد خود، اذعان داشت: تفاوت‌های رئیس شورا با سایر اعضاء در مدیریت جلسات و پیگیری مصوبات می‌‌باشد، بر اساس مستندات این موارد نیز صورت گرفته و بر خلاف گذشته که خبری از تفریغ بودجه و حسابرسی نبود، تمامی این مقوله‌ها در موعد مقرر انجام می‌پذیرد؛ بنده شاید مدیریتی ایده‌الی نداشتم اما ضعیف هم نبودم.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در انتخابات دوره پنجم شورای شهر تبریز کاندیدا خواهد شد، با ابراز رضایت‌مندی از حضور در عرصه‌ی انتخابات، اعلام کرد: امیدواریم معیارها تغییر یابد و مراجع ذی‌صلاح به هرکسی تائید صلاحیت ندهند؛ شهروندان نیز باید به عملکرد و گذشته اشخاص توجه نمایند و صرفِ سخن‌وری را ملاک قرار ندهند.

اگر مدیری نتواند انتظارات شورا را برآورده کند، شهردار را مطلع می‌کنیم

رئیس‌ شورای شهر تبریز در مواجه با انتقاد یکی از اصحاب رسانه درخصوص عدم تغییر مدیر سازمان ورزش شهرداری بعد از ۱۷ سال و انفعال شورا در برخورد با عوامل شهرداری، ابراز داشت: اگر بخواهیم مدیری را تغییر دهیم از آن به عنوان دخالت یاد می‌کنند و چنانچه سکوت نماییم سخن از انفعال به میان می‌آورند، شورا تاکنون حد معقول را رعایت کرده و نمی‌توان گفت صرفا دخالت داشته و یا آنکه منفعلانه عمل کرده است.

وی اضافه کرد: قطعاً ما نمی‌توانیم مدیری را در شهرداری تغییر دهیم و این جزو اختیارات شهردار می‌باشد لکن اگر مسئولی نتواند انتظارات را برآورده و بودجه را محقق نماید یا پروژه‌ها را اجرا کند، به شهردار اطلاع می‌دهیم.

هنوز ثبت نام انتخابات شورای پنجم آغاز نشده تا اقداماتم تبلیغات زودرس محسوب شود

دبیری در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاباتی بودن برگزاری جشن هجدمین سالگرد تاسیس مدرسه فوتبال دبیری، گفت: تبلیغات زودرس بعد از آغاز ثبت نام معنی می‌دهد و هنوز نام‌نویسی شورای پنجم آغاز نشده است، اگر اینگونه به قضایا بنگریم، رئیس‌جمهور هم نباید به استان‌ها سفر کند و امور مردم را پیگیری کند.

وی افزود: ما تاکنون بیش از ۱۵ برنامه و مراسم مختلف ایجاد کرده‌ایم، اشخاصی هم که در آن جشن حضور داشتند از دوستان شخص بنده بودند و در آن مراسم حتی یک کلمه انتخاباتی هم به زبان نیاوردم؛ با این حال برداشت آزاد است.

در ماجرای دستگیری اعضاء شورا، یک‌بار هم به دادسرا احضار نشدم/ دستگاه قضا شوخی‌بردار نیست/ شهردار تبریز عملکرد خوبی داشت

عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به شائبه‌ی احضارش به دادسرا در ماجرای دستگیری اعضاء شورای شهر، تاکید کرد: بنده صراحتاً اعلام می‌کنم که هیچ‌وقت به عنوان متهم و حتی مطلع به دادسرا احضار نشده‌ام، مگر شوخی است که دستگاه قضایی از فردی دعوت کند و او از حضور در دادسرا سرباز زند.

وی با اشاره به اجرای ۱۸ پروژه تقاطع غیرهم سطح در طول فعالیت شورای چهارم و رکوردزنی در اتمام طرح‌ها، اظهار داشت: رئیس‌ شورا نمی‌تواند از زبان همه اعضاء حرف بزند لکن بنده شخصاً از عملکرد آقای نجفی رضایت دارم و معتقدم شهردار تبریز در سایه‌ی ثبات مدیریتی فراهم شده توسط شورا، کارها را به خوبی انجام داده است.

برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های متعدد در مرکز همایش‌های شهرداری تبریز

دبیری احداث مساکن جدید برای اسکان حاشیه‌نشینان را جزو اقدامات شاخص شهرداری برشمرد و عنوان کرد: ما برای اولین‌بار به صورت عملیاتی با مقوله‌ی حاشیه‌نشینی و احیاء بافت فرسوده برخورد کردیم و در سال آینده نیز این رویه را ادامه خواهیم داد.

وی بهره‌برداری از پروژه مرکز همایش‌های شهرداری تبریز در خردادماه سال ۹۶ را یکی از پروژه‌های عمرانی کلان و تاثیرگذار تلقی کرد و بیان داشت: با افتتاح این مجموعه شاهد برگزاری نمایشگاه و کنسرت‌های متعدد در تبریز خواهیم بود و این خود یکی امتیاز برای جذب گردشگر محسوب می‌شود.

 

سال آتی برخی تیم‌های شهرداری را به مجموعه‌های دیگر واگذار می‌کنیم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز در بخشی از سخنان خود به حمایت شورا و شهرداری از ورزش همگانی تاکید کرد و یادآور شد: شورا سعی دارد حمایت از ورزش‌های حرفه‌ای را کاهش دهد و شاید در سال آینده شاهد واگذاری برخی تیم‌های شهرداری به مجموعه‌های دیگر باشیم.

وی افزود: متاسفانه تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که در واقعیت توسط شهرداری پشتیبانی مالی می‌شود عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشت، چنانچه این تیم در سال آتی به دسته یک سقوط کند، بیشتر از بازیکنان بومی استفاده خواهیم کرد.

عده‌ای بداخلاقی انتخاباتی را شروع کرده‌اند و مرا تخریب می‌کنند

دبیری با تاکید بر لزوم حمایت از تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، خاطرنشان کرد: شورای شهر اهواز ۳ میلیارد تومان به تیم فوتبال این شهر کمک مالی کرد و ما تاکنون چنین مبالغی را به این تیم محبوب اختصاص نداده‌ایم.

وی در مورد حاشیه‌های پیرامون پروژه افلاک‌نما تبریز گفت: این پروژه دید بیمارستان بین‌المللی را از بین برد و با این حال بنده سکوت کردم، مطمئن باشید دبیری هیچ دخالتی در اجرای این پروژه نداشت و سال‌ها قبل احداث آن در ردیف بودجه قرار گرفته بود؛ عده‌ای به جای آنکه عملکرد خویش را ارائه دهند، دیگران را تخریب و بداخلاقی انتخاباتی می‌کنند.

سی‌دی جلسات غیرمستمع شورا را به اعضاء نمی‌دهم/ نمی‌دانم فرماندار چه گفته است

رئیس شورای شهر تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر عدم تحویل سی دی جلسات شورا به اعضاء و قانونی دانستن این اقدام خود علی‌رغم رد این ادعا توسط فرماندار، تصریح کرد: تاکنون موضع‌گیری و اظهارات فرماندار را در این‌باره نشنیده‌‌ام و چون می‌دانم عده‌ای از اعضاء شورا درصدد بهره‌برداری انتخاباتی از سی‌دی جلسات و تخریب سایرین می‌باشند، آن‌ها را تحویل نمی‌دهم.

دولت ریالی برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص نداد/ امیدواریم حداقل همایش‌های ملی را در تبریز برگزار کنند

وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار آناج در خصوص میزان کمک‌رسانی دولت به منظور پیشبرد برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، اذعان داشت: دولت تاکنون ریالی برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص نداده است و ما از آن‌ها خواسته‌ایم برنامه‌های ملی در عرصه‌های مختلف را در تبریز برگزار نمایند تا از این طریق شهر اولین‌ها تبلیغ شود

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =