کد خبر : 24843
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

خبر استخوان‌ها تیتر روزنامه‌های کشوری/ توقف پروژه تا اتمام تحقیقات

خبر استخوان‌ها تیتر روزنامه‌های کشوری/ توقف پروژه تا اتمام تحقیقات

خبر استخوان‌ها تیتر روزنامه‌های کشوری

روزنامه آرمان در شماره امروز خود به موضوع کشف استخوان‌های یک انسان در حفاری‌های مترو تبریز در ایستگاه باغ گلستان پرداخت.

 استخوان‌های پیدا شده در حفاری‌های ایستگاه متروی قونقای تبریز به یکی از اخبار مهم این روزها تبدیل شده است. این خبر بازتاب کشوری هم پیدا کرد به‌طوری که روزنامه آرمان در مطلبی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: «خاکبرداری‌های مترو در ایستگاه قونقا در ضلع جنوبی باغ گلستان تبریز منجر به نمایان شدن استخوان‌هایی شده که این پروژه را تا اعلام نتیجه بررسی‌های باستان‌شناسان متوقف کرده است.

در این رابطه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: استخوان‌هایی که پیدا شده متعلق به یک انسان است و باتوجه به آنکه این مکان در گذشته گورستان تاریخی متعلق به دوره اسلامی بوده است، این استخوان‌ها نیز مربوط به همان دوره هستند.

تاکنون استخوان‌های یک نفر پیدا شده و نمونه‌برداری‌ها برای بررسی بیشتر انجام شده است. این در حالی است که به گفته احمد حمزه‌زاده، در گورستان گجیل که امروزه در مسیر خط متروی تبریز قرار گرفته است، از قرون میانی اسلامی تا اوایل دوران قاجار تدفین انجام می‌شده و باتوجه به آنکه این قبرستان مربوط به دوره اسلامی است، هیچ شیء در قبرها پیدا نمی‌شود.»

حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر در طول بررسی، باستان‌شناسان به آثار معماری برسند، یقینا پروژه مترو متوقف خواهد شد تا بررسی‌ها کامل شود. اگر چنین سازه‌هایی پیدا نکنیم، باستان‌شناس در محل مستقر و ادامه پروژه با حضور باستان‌شناسان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به آنکه این منطقه در گذشته قبرستان بود، آیا این احتمال وجود دارد که کشفیات بیشتری در این محل بدست آید، گفت: با توجه به آنکه اینجا یک گورستان دوره اسلامی است احتمال کشف اشیای تاریخی کم است اما امکان دارد بقایایی از استخوان انسان یا حتی معماری پیدا کنیم. قطعا باستان‌شناسان در کنار پروژه روند را پیگیری می‌کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =