کد خبر : 18966
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

خانه موزه ها پل ارتباطی پیشینیان با آیندگان

خانه موزه ها پل ارتباطی پیشینیان با آیندگان

عضو شورای شهر تبریز خانه موزه ها را پل ارتباطی پیشینیان با آیندگان عنوان کرد. به گزارش سهند، آیین افتتاح فاز نخست خانه موزه “شیخ محمد خیابانی” با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای شهر تبریز و اصحاب فرهنگ برگزار شد. “سعید نیکو خصلت” عضو شورای شهر تبریز در این آیین با بیان اینکه “شیخ محمد

عضو شورای شهر تبریز خانه موزه ها را پل ارتباطی پیشینیان با آیندگان عنوان کرد.

به گزارش سهند، آیین افتتاح فاز نخست خانه موزه “شیخ محمد خیابانی” با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای شهر تبریز و اصحاب فرهنگ برگزار شد.

“سعید نیکو خصلت” عضو شورای شهر تبریز در این آیین با بیان اینکه “شیخ محمد خیابانی”  یکی از روحانیون پیشگام و رشید در نهضت مشروطه بود، ادامه داد: این شیخ بزرگ یکی از روحانیون خوش فکر و پیشگام مشروطه بود که همواره با پیروی از فکرهای نوین و کارآمد درصدد تغییر امور وقت کشور بود.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه حفظ اماکنی همچون خانه موزه شیخ محمد خیابانی عاملی ناب در راستای حراست از میراث کهن این دیار است، گفت: با توجه به اینکه تبریز در حوزه میراث تاریخی و فرهنگی از غنای ارزشمندی برخوردار است، لذا با حفظ آثار ارزشمند اشخاص تاثیر گذار در پیشینه این سرزمین پل ارتباطی آیندگان با گذشته برای همیشه برقرار می شود تا با بررسی آن نقاط ضعف امروز مرتفع و نقاط قوت آن تقویت گردد.

نیکو خصلت در پایان سخنان خود، فعالیت موفق و مستمر موزه های خصوصی در استان را به دنبال سیاست های موثر و کارآمد میراث فرهنگی استان بیان کرد و گفت: با تلاش های مستمر میراث فرهنگی استان در سال های اخیر شاهد فعالیت موزه های خصوصی در تبریز هستیم که به واقع از محتوای ارزشمندی برخوردارند، امیدواریم با استمرار فعالیت موزه های این چنین شاهد توسعه بیش از پیش گردشگری در استان باشیم.

“سعیدجلالی”  فعال فرهنگی استان نیز در این آیین با اشاره به آغاز اهمیت و نقش مهم خانه موزه ها از دوران بعد رونسانس تا به امروز در راستای ارج نهادن به مفاخر و مشاهیر، گفت: با توجه به اینکه خانه موزه ها بعد از دوره رونسانس از کشور ایتالیا آغاز شد، اهمیت این امر که باید آثار مفاخر تاریخی هر منطقه حفظ شود بر جوامع آشکار شد.

جلالی با بیان اینکه شیخ محمد خیابانی از مهم ترین رهبران نهضت مشروطه ایران بوده و حفظ آثار بجامانده از او امری لازم و ضروری برای آیندگان است، گفت: اقدامی که در استان طی چند سال اخیر توسط میراث فرهنگی استان انجام گرفته امری پسندیده است که می بایست در راستای احیای سایر ظرفیت های غنی تاریخی و فرهنگی گام های دیگری برداشته شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =