کد خبر : 42221
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۹

حق آبه‌ آذربایجان شرقی برای انتقال آراز چایی به دریاچه‌ ارومیه چقدر است؟

حق آبه‌ آذربایجان شرقی برای انتقال آراز چایی به دریاچه‌ ارومیه چقدر است؟
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: حق آبه‌ آذربایجان شرقی برای انتقال آب ارس به دریاچه‌ ارومیه ۱۸۶ میلیون متر مکعب است.

به گزارش نگاه، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب رودخانه‌ ارس به دریاچه‌ ارومیه اظهار کرد: حق آبه‌ آذربایجان شرقی برای انتقال آب ارس به دریاچه‌ ارومیه ۱۸۶ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: این پروژه آب شرب ۱۱ شهر و ۳۰۰ روستای مسیر در مجموع آب شرب حدود ۳ میلیون نفر را برای دراز مدت تامین خواهد کرد و در حال حاضر ۳۵ کیلومتر از این پروژه‌ ملی تکمیل شده و ۱۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز ظرف سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

غفارزاده گفت: مقرر شده در این طرح آب بعد از تصفیه به دریاچه ارومیه منقتل شود.

رودخانه‌ی مرزی ارس محلی برای دوستی، رفاقت و محبت

مهندس غفارزاده با اشاره به شعار امسال روز ملی آب «آب برای صلح» خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اکثر رودخانه‌های مرزی و مشترک بین کشورها محلی برای منازعه است، رودخانه‌ی مرزی ارس که با سه کشور و یک جمهوری خود مختار مشترک است، نه تنها موجب تنش و منازعه نشده، بلکه محلی برای دوستی، رفاقت و محبت نیز شده است.

وی یادآور شد: برگزاری جشن مشترک ۵۰ سالگی سد ارس که ۵۲ سال قبل احداث شده نشانه‌ای از این دوستی و محبت است. بنابراین ما می‌توانیم با برقراری تعامل، بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح سر قیزقلعه‌سی ظرف چند ماه آینده اظهار کرد: سد بررگ قیزقلعه سی که توان تنظیم ۲ میلیارد مکعبی رودخانه‌ی ارس را دارد، با استفاده از تخصص مهندسان داخلی و به‌عنوان سد مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و تصمیم داریم این سد را «سد وحدت» نام‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =