کد خبر : 42079
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

معاون رییس جمهور:

حجم ورودی آب به دریاچه ارومیه ۵ برابر شد

حجم ورودی آب به دریاچه ارومیه ۵ برابر شد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه بیش از پنج برابر سال گذشته شده و از چهار مترمکعب بر ثانیه به ۲۱ مترمکعب رسیده است.

به گزارش نگاه، علی سلاجقه صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به مدیریت خوبی که استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با منابع آب، هم از لحاظ زمان، هم مکان و هم حجم خروجی داشته است، برنامه ریزی خوبی برای رسیدن حق آبه دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد رهاسازی آب از دریاچه سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه هستیم که حجم ورودی این دریاچه را بازهم افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی حجم دریاچه سد، ۳۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مزایای این رهاسازی ادامه داد: تغذیه سفره‌های زیرزمینی در مسیر و تالاب‌های اقماری و همچنین ورود آب به دریاچه ارومیه از جمله این مزایاست که هم شهرستان مهاباد و هم دریاچه از آن بهره مند می‌شوند.

سلاجقه با اظهار امیدواری مبنی بر کمک همگان برای رسیدن آب این سد به دریاچه ارومیه گفت: اگر دریاچه در مقیاس بزرگ به سامان برسد، ضریب تاثیرش بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: با برنامه زمان بندی که استاندار آذربایجان غربی طراحی کرده، در اسفند، فروردین و اردیبهشت، بقیه سدها هم وارد مدار می‌شوند و حقابه دریاچه به خوبی تأمین خواهد شد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هجده =